Hoe kom ik van mijn angst van geesten af?

De laatste tijd heb ik er heel erg last van als ik ergens alleen naar binnen of in een kamer in het donker moet thuis. Bijvoorbeeld als ik ga douchen dan zeur ik de hele tijd dat mijn moeder dat ze mee moet en anders blijf ik net zo lang zeuren tot ze meekomt en een keer zat ik hard te stampen omdat ik wou dat mijn moeder kwam en toen werd ze erg boos. Alleen als mijn broer of iemand bijv boven is ben ik niet bang.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
fremar
7 jaar geleden
http://www.fobiedokter.nl/angst-spoken-of-geesten.html
Amadea
7 jaar geleden
Hoe oud ben jij, Lamine? Heb je misschien naar een spannende film gekeken?
Cryofiel
7 jaar geleden
Had ik vroeger ook wel eens, zulke gedachten. Is vanzelf over gegaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik had het zelfde Cryofiel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag mij af wat die geesten gedaan hebben dat iemand daar zo angstig voor is?!? Is er bijna een boekenkast omgegooid o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Door te beseffen dat geesten alleen in je fantasie bestaan .

Antwoorden (3)

Er zijn stappenprogramma's om van angsten af te komen. Via een huisarts kun je daar informatie over ontvangen. Maar het gaat er ook om hoe je met je angst om gaat. Want mensen worden meestal niet boos om de angst, maar wel hoe iemand met de angst omgaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee maar ik stond keihard op de muur te bonken omdat ik erg bang werd.
Erna55
7 jaar geleden
Hoe oud ben je ?
Ik had dat eerst ook, als het van een film komt van vroeger dan moet je denken: die mensen hebben dat ook gewoon maar gespeeld omdat ze er geld voor kregen en die zitten nu lekker op Hawaï te geniet vsn hun geld, het is maar gespeeld, succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar heeft iedereen vroeger wel last van gehad denk ik, vooral na een enge film.
Je moet gewoon naar boven lopen en beseffen dat het allemaal fantasie is. Loop naar boven, wat kan je er nu gebeuren? Als je deze stap genomen hebt en je doet het 10x dan ben je er wel vanaf. De vorige keer dat je het deed heb je het immers ook overleefd.