hoe moet ik er mee omgaan dat ik nieuwetijdskind ben?

Ik ben altijd als kind anders geweest dan andere kinderen: deed niet pesten, maar was meelevend/ geweld enz kwam nooit voor in mijn woordenboek/ wou altijd iedereen helpen/ en was toen al heel zorgzaam enz. En k heb n lastige jeugd gehad met terrorisatie etc, waar heel de wereld recalcitrant maar mij was. En pas op m'n 15e kreeg ik dagelijkse liefde. En k kon met m'n opa praten via n spiritueel kanaal, en pluisde heel t geloof uit (rooms-katholiek). En bleek k ook nieuwetijdskind te zijn waar vanalles bij komt kijken (waar k eerder ook al n vraag over gesteld heb). Maar k ben door slechte ervaringen op deze wereld, en t uitpluizen van m'n gave, in n ivoren-toren gekomen spiritueel gezien. En nu zie k deze wereld als de Yin en de spirituele wereld als de Yang (yin = negatief/ Yang = positief). Maar t komt niet in balans op de een of andere manier. Wat moet k nu doen? Ik heb geen goed ervaringen met aardse zaken...

Ritsuka
7 jaar geleden
hoe bedoel je 'via een spiritueel kanaal' met je opa praten?
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.nieuwetijdskind.com/kenmerken-nieuwetijdskinderen/
@Ritsuka haar opa is waarschijnlijk overleden.
Siri1995
7 jaar geleden
Ja dat voel ik aan, en dan kan ik met andere zielen praten in de spirituele wereld vanuit de zintuigelijke waarneembare wereld.
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt eerder gezegd dat je in therapie wilde gaan.
Dat lijkt me erg zinnig.
Ga naar je huisarts. Deze kan je verwijzen naar een therapeut die je kan helpen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik ben het eens met Erna, therapie lijkt mij een goed idee. Niet iemand die je helpt met communiceren met 'geesten', maar iemand die je helpt om meer met beide benen op de grond te komen staan, en die je helpt met de problemen die je ervaart in het dagelijkse leven.
TurfGraver
7 jaar geleden
Misschien beginnen met te geloven dat je niet de enigste 'nieuwetijdskind' bent.
Zoek naar de Yang in deze wereld, je weet al dat er Yin is.
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik denk dat Lies12 je daar gisteren al een heel goed antwoord op heeft gegeven. Wat ik me afvraag: heb je werk, doe je een opleiding, begeef je je onder de mensen? Hoe meer je je wentelt in het anders zijn, hoe minder aansluiting je zal vinden, en ik ben bang dat je op den duur psychisch erg in de knoop zal raken. Wat eerder is geadviseerd: therapie via je huisarts, lijkt me een heel goed plan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Siri1995, zoals ik bij een vorige vraag van u al zei: maak een afspraak (via de huisarts) met een professionele psychiater die verbonden is aan een academisch ziekenhuis.Deze kan het u wetenschappelijk verantwoord uitleggen.
Haast net zo goed als Lies12.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hooggevoelig zijn heeft veel voor en veel nadelen.
Er hoort een heel scala van nadelen bij, ook lichamelijke. ( erg veel ! )
Er horen ook voordelen bij, die naarmate je ouder wordt steeds belangrijker gaan worden.
ja hoe je daar mee om moet gaan, hangt helemaal af wie je zelf bent, je omgeving, je ouders, je werk, waar je woont enz.
Ga er veel over lezen, maar vooral ga praten met anderen hooggevoelige mensen en die zijn er erg veel.
Kijk of er bij jou in de buurt ook clubjes bestaan voor hooggevoelige mensen, ook die komen er steeds meer.
Heb je bepaalde vragen waar je echt niet uit komt, dan kan je me dat altijd vragen.

Antwoorden (1)

Mijn eerdere antwoord was te vaag, probeer het nog een keer.
Hoogevoelige mensen staan heel anders in het leven dan niet hooggevoeligen.
het is erg lastig hier zo maar een antwoord op je vraag te geven, zo veel ruimte heb ik hier niet.
Het hangt ook af van wie je bent en hoe je in het leven staat.
Mijn antwoord op je vraag is ga contact zoeken met andere hooggevoeligen en praat er over. kijk of je je kan aansluiten bij een club van hooggevoeligen.
Die zullen vast ook in je omgeving voorkomen.
Blijf niet alleen rond tobben, maar zoek contacten.