Hoe open je je 6e zintuig ?

Is het mogelijk om te leren je zesde zintuig te gebruiken ?

4.5K
Amadea
12 jaar geleden
Aangezien alleen spirituele personen daarover schijnen te beschikken kunnen de meeste GV'ers deze vraag niet beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea Dan gaat het hier stilletjes blijven rond deze vraag bedoel je?
Ik ben benieuwd ;-) Een duimpje op (+) voor deze uitdagende vraag!

Het beste antwoord

Iedereen heeft een "zesde zintuig". Bij sommigen is dat vermogen beter ontwikkeld dan bij anderen. Maar iedereen heeft het.

In feite is er geen sprake van een extra zintuig. Datgene wat wij het "zesde zintuig" noemen, is een combinatie van waarnemingen die we heel gewoon met onze bekende vijf zintuigen doen, met een stuk onbewuste verwerking van die waarnemingen.

Een voorbeeld is wanneer je bij vrienden op bezoek komt, en direct doorhebt dat er een spanning hangt, dat er een negatieve sfeer heerst. Je hebt dat direct door - maar je weet niet hoe het komt dat je dat doorhebt. En dus noem je dat je zesde zintuig.

In werkelijkheid heb je al heel snel van alles opgemerkt. Bijvoorbeeld de armspieren van je gastheer, die wat meer aangespannen zijn dan anders. Of de manier van praten van de gastvrouw, die net wat kortere pauzes tussen haar woorden gebruikt dan normaal. Of de snelheid waarmee de gastheer het water uit de kraan in de fluitketel laat lopen.

Al die kleine dingetjes neem je waar. Heel gewoon, met je normale zintuigen: voornamelijk je ogen en je oren, maar misschien ruik je zelfs dat de bewoners net wat andere geurstoffen afscheiden dan anders - wie weet. Hoofdzaak is: je neemt al die kleine subtiliteitjes waar, maar je merkt daar niets van.

Vervolgens gaan jouw hersens aan de gang met al die waarneminkjes. Ze combineren alles razendsnel - dat is een heel oud mechanisme dat al heel vroeg in de evolutie is ontstaan. Maar ook daar merk je niets van, want alles gebeurt volkomen automatisch en geheel onbewust.

Wat er uitkomt is een gevoel, een indruk. In dit voorbeeld vertelt jouw gevoel je: spanning, ruzie, onheil. Dat gevoel is bijna altijd juist.

Wat jij ervan *merkt* is alleen maar dat je ergens binnenkomt, dat je direct dat sterke gevoel kreeg, en dat dat gevoel bleek te kloppen.

Omdat je geen idee hebt waar dat gevoel vandaan komt, denk je dat je een zesde zintuig hebt. Dat zesde zintuig zou op raadselachtige wijze de sfeer kunnen waarnemen.

Toegevoegd na 2 minuten:

Hoe kun dit zogenaamde zesde zintuig nu verder ontwikkelen?

Dat doe je door ontspannen te zijn. Door open te staan voor je gevoelens. Door niets te moeten.

Want 'moeten', gespannen zijn, "draaiboeken volgen", dat zorgt ervoor dat je die subtiele signalen van je zintuigen geen kans meer geeft. En dat je je hersenen met andere dingen bezighoudt, zodat dat belangrijke onbewuste proces als het ware wordt weggedrukt.

Wees dus ontspannen en vertrouw op jezelf. Dan zal dat "zesde zintuig" sterker worden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord + .
En laat jou gevoel spreken .
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep, ook dat is op die manier te verklaren. Wat jij beschrijft is namelijk een prima test-opstelling om te kijken of voorgevoelens zónder zintuiglijke waarneming tóch mogelijk zijn. En wat blijkt: dat zijn ze niet. Dan moet je het experiment wel goed uitvoeren. Een experiment waarbij je alleen fikse ruzie maakt in zo'n huisje, dan de boel reinigt, en dan iemand vraagt wat de sfeer is, zegt helaas niets. Misschien dat het huisje een bepaalde bouw of ligging heeft die negatief overkomt. Bij een goed experiment moet je daarom zowel een verliefd stelletje in goede harmonie aan een goed doel laten werken, als aartsvijanden een fikse ruzie laten maken. En dan in beide gevallen proberen om achteraf te voelen of de sfeer positief of negatief is. Verder mag de "voeler" geen enkel contact hebben met de onderzoeksleider, of met wie dan ook die weet wat de uitkomst is. Dit om te voorkomen dat de begeleider onbewust signalen afgeeft. Alle onderzoeken die op die goede manier zijn uitgevoerd, hebben uitgewezen dat "sfeer voelen" zonder zintuiglijke waarneming niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je antwoord is geen antwoord op de vraag hoe je het opent.
Cryofiel
12 jaar geleden
Klopt, de opening is een inleiding. Een inleiding die in mijn ogen noodzakelijk was om een helder verhaal te kunnen geven. Als ik direct met de deur in huis was gevallen, zonder eerst een context te geven, was mijn antwoord veel moeilijker te begrijpen geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef het antwoord een plus.
Niet vanwege het waardeoordeel goed [fout] maar vanuit mijn referentiekader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryo, wat ben je toch een lekker ding!

Andere antwoorden (6)

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Door wiet te roken komen veel mensen in een staat van euphorie waardoor je dingen kan zien die er niet zijn. De Indianen van Noord Amerika bereikten deze staat door in een wigwam te gaan zitten waarin een vuur werd gestookt zonder de rook een weg naar buiten te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: je "opent" niet je 6e zintuig, die heb je al, maar die gebruiken de meeste mensen niet (omdat ze er niet bewust van zijn). Dus je zou moeten uitvinden voor jezelf waar jij het sterktst in bent: heb je een sterke intuitie, weet je vaak iets zonder dat je dat kan weten, zie je welleens iets vanuit je ooghoeken, ben je goed met kaarten, kan je "iets" op afstand, kan je mensen helpen door handoplegging, droom je vaak dingen die echt gebeuren of gaan gebeuren.. er zijn tal van dingen die jij al kan zonder dat je het weet, of dat je er bewust mee bezig bent.

Door je in die ene zintuig te verdiepen en er meer over te weten te komen, bijv, door cursussen te doen, fora te zoeken met mensen die hetzelfde gezind zijn, met mensen te praten in het echt of online die dezelfde houding hebben als jij en door veel info te zoeken kom je al een heel eind. Maar het gaat niet vanzelf en het grootste deel moet je toch echt zelf doen, zoals ik al aangaf..

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je die ene zintuig kan gebruiken leer je gaandeweg wat je nog meer kan met je 6e zintuig(en) en ook dat gaat praktisch op dezelfde manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het komt vanzelf wel, leergierig zijn is wel belangrijk, zelfs door er over te praten, kan iets op gang brengen!
+
In wezen gebruikt elke mens op elk moment datgene wat sommigen het zesde zintuig noemen en anderen als intuïtie, gelijktijdig allesomvattend bewustzijn of wat dan ook omschrijven.
We maken er echter niet altijd even Bewust gebruik van en daardoor lijkt het dat de ene er over beschikt en de andere niet.

Ik zou het eerder het bewust activeren noemen in plaats van openen.

Het feit dat je hier naar vraagt betekent dat je er rekening mee houdt dat er iets bestaat wat onze 5-zintuiglijke waarneming overstijgt en/of overkoepelt. Om het zo maar uit te drukken want je kan dit fenomeen op eindeloze manieren omschrijven en er zullen altijd redenenen zijn om ergens aanmerkingen op te hebben.

Van zodra je rustiger (trager) en bewuster observerend aan het leven deelneemt zullen er automatisch andere zaken op jouw pad komen. Met andere zaken bedoel ik zowel andere gewaarwordingen, andere inzichten, andere mensen met ruimere inzichten enzovoort.

In wezen voltrekt dit bewustwordingsproces zich automatisch en hoeven we daar dus niets speciaals voor te doen. Bij de ene verloopt dat proces in een andere volgorde en aan een ander tempo dan bij de andere en daardoor lijkt het er vaak op dat sommigen goed en anderen verkeerd bezig zijn. Dat is dus niet zo. Daar kom je telkens opnieuw achter van zodra je intenser op jouw intuïtie vertrouwt.

Je kan ongelooflijk veel boeken lezen en eindeloze workshops volgen. Echter, je zal na een tijdje merken dat jij de enige bent die via onvermijdelijke ervaringen de bij jou passende antwoorden kan verzamelen. Iedereen kan een stukje van diens eigen ervaringspuzzel meegeven maar jij bent degene die zelf dient aan te voelen welke stukjes probleemloos klikken in jouw reeds bestaande masterpiece.

Persoonlijk heb ik het meest aan mijn 6e zintuig als ik veel Glimlach, al dan niet in actieve of ontspannen toestand. Glimlachen activeert hetzelfde soort stoffen die anderen via geestverrijkende middelen zoals alcohol, drugs, medicijnen, paddestoelen enz. verwerven. Ik ervaar de zaken liever bewust dan in ongecontroleerde hogesfeer toestanden. Op die wijze zie ik sneller de logica van datgene wat velen zweverig of onzin noemen.

Ik zou zeggen, test het zelf eens uit en weet dat diegenen die meermaals bewust door diverse hallucinante ervaringen zijn gegaan altijd begrip zullen opbrengen voor jouw wijze van bewust worden.

Geniet met elke vezel van al jouw zintuigen (zentuigen?)van alles wat op je pad komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwtje glimlach, wat kan jij toch lekker praten, zo losjes en ontspannen, alsof je tegenover me zit. heb toch nog een vraagje.
je zegt.......Glimlachen activeert hetzelfde soort stoffen die anderen via geestverrijkende middelen zoals alcohol, drugs, medicijnen, paddestoelen enz. verwerven..............
Tijdens een sessie, maakte ik een paar keer mee, met jonge mensen, dat ze riepen ik ben gewoon high van de energie hier.
En niet zo'n beetje ook zeg, kon er bijna niets meer mee beginnen.
Zouden er dus mogelijk ook bij het binnenkomen van deze energie die stofjes vrij komen, waar ze high van kunnen worden, of is er mogelijk een andere verklaring?? +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, wat ik bij mijzelf ervaar is dat deze energie euforisch werkt en tevens negatieve energie via mijn hoofd afvoert, wat een soort dizzie gevoel geeft (proest: zweverig gevoel). Het gaat ook via mijn voeten, maar dat levert een ander gevoel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Meike dat ken ik ook, maar er lijkt soms een groot verschil van ervaringen van bezoekers.
Sommige mensen reageren zo enorm heftig op de energie, het stroomt dan in golven door hun lichaam heen, meestal vanuit de grond.
Vaak krijgen ze het dan even heel erg warm, maar dat is na een min. of 10 weer helemaal weg, blijft dan over een tinteling door het hele lichaam, licht in het hoofd, tegen duizelig zijn aan en dan het gevoel high te zijn.
Eigenlijk hoef je het niet te leren. Iedereen heeft het al. Alleen de meeste mensen zijn heel erg bezig met, wat zij noemen, de "realiteit", en het "echte leven", dus met het materiële op deze wereld, deze mensen hebben het verstopt. Er hangt een sluiertje voor het waarnemen met je innerlijke oog.
Op een bepaald moment (dit hoeft niet in dit leven te zijn, kan ook in volgend(e) leven(s)), kom je erachter dat dit het tóch niet is en ga je je leven anders inrichten. Je gaat anders denken over de dingen en andere dingen doen. Meer en meer richten op échte liefdevolle dingen te doen die niet gebaseerd zijn op "geven en nemen", waarop zoals gewoonlijk alle relaties zijn gebaseerd.
Dit kun je niet forceren, het komt vanzelf als je eraan toe bent.
Dan doe je ook wel alle dingen die je moet doen, maar met een andere intentie, gebaseerd op liefde en niet op het idee van het ego: wat levert mij het meeste op.
Ik zou niet te veel shoppen als ik jou was, het kost veel geld en er zijn jammergenoeg veel "goroes" bij die het niet al te nauw nemen.
Als het de bedoeling is dat jij dit gaat gebruiken, zal er vanzelf van alles gebeuren bij jou, zodat het je op een dienblaadje wordt aangeboden.
Je kan ook hulp vragen aan "Boven" of je gids of engel. Ga het niet proberen te forceren, dan zou je wel eens bij verkeerde mensen terecht kunnen komen. Hoewel: ook daar leer je van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Meike, Ik heb jouw boeiende antwoord (waarvoor +) meermaals aandachtig gelezen en ik heb een vraag over het volgende stukje: ...
Je gaat anders denken over de dingen en andere dingen doen. Meer en meer richten op échte liefdevolle dingen te doen die niet gebaseerd zijn op "geven en nemen", waarop zoals gewoonlijk alle relaties zijn gebaseerd.
... Je gaat anders denken en doen.... dat begrijp ik en ervaar ik zelf.
Je gaat je meer richten op échte liefdevolle dingen.... dat begrijp en ervaar ik ook
Maar dan komt het...
échte liefdevolle dingen doen die niet gebaseerd zijn op geven en nemen... dat begrijp ik verstandelijk wel maar ik kan niet bevatten hoe zo'n relatie zich dan in de praktijk vertaalt. Kan je daar enkele concrete voorbeelden van geven aub? Ik probeer te bevatten hoe je als 'onvermijdelijk' rationeel denkend mens kan ontkomen aan het patroon van geven en nemen.
Ik heb mezelf al meermaals (en soms ook langdurig) in zo'n onbaatzuchtige liefdes-flow ervaren maar ik slaag er eerlijk gezegd niet in om mezelf, tijdens processen waarbij rationeel denken onvermijdelijk lijkt, te onttrekken aan dat ingebakken patroon van geven en nemen. Ik benieuwd hoe jij of anderen daar een mauw aan passen. Liefs en alvast bedankt voor jouw warmhartige bijdrage ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even heel rationeel: bij geven en nemen praat je over een deal, ik doe wat voor jou, jij doet wat terug voor mij. Niks mis mee, maar het heeft niets met liefde te maken, het is gewoon een afspraak. En als onderdeel van een relatie is het handig dat (onbewuste) afspraken voor beide partijen helder zijn. Bij geven uit liefde maakt het voor jezelf niet uit of de ander iets terugdoet, daar zijn geen afspraken nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@berchris Jij sluit af met de zin:
...
Bij geven uit liefde maakt het voor jezelf niet uit of de ander iets terugdoet, daar zijn geen afspraken nodig.
... Dus als ik jou goed begrijp dan kan iemand die steeds maar Liefde geeft een heel leven lang een relatie hebben met iemand die geen herkenbare tekenen van Liefde terug geeft?
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Of zou het kunnen dat ik ofwel iets verkeerd begrepen heb uit jouw tekst, ofwel iets verkeerd begrepen heb in de praktijk van het leven zelf? Slaag jij er in om gedurende pakweg 1 jaar aan minstens één iemand Liefde te blijven geven zonder dat jij herkenbare tekenen van Liefde terug krijgt?
Eerlijk is eerlijk, ik heb het 8 jaar geprobeerd om een relatie in stand te houden waarbij het ook voor buitenstaanders duidelijk was dat de tekenen van Liefde bij mijn partner wegslonken naarmate ik meer en bewuster Begrip en andere herkenbare tekenen van Liefde gaf.
Volgens mij is het onvermijdelijk dat je als 'onvermijdelijk' rationeel denkend mens onbewust hoopt dat je hierop respons krijgt. Of ben ik de enige die dit zo ervaart? Alvast bedankt voor jouw reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel hier niet persee een levenspartners/liefdesrelatie mee. Ook vriendschap en andere soorten relaties vallen hier onder.
Liefde omvat ook jijzelf. Dit betekent dat je niet jezelf moet kwellen.
Kijk mijn partner mag doen wat hij wil, maar het is niet in zijn belang en tevens in mijn belang dat wij dan een relatie in stand houden (op de manier zoals hij gewoonlijk is) die niet opbouwend is. Daar is je partner niet mee gediend.
Als je uit elkaar gaat, zou je een relatie kunnen ontwikkelen die constructiever is dan die je in het verleden met die persoon had.
Het is een stilzwijgende afspraak dat élke relatie in stand wordt gehouden door wederzijdse afhankelijkheid, dus door middel van "geven en nemen".
Dat doet iedereen. Op bepaald moment krijg je dat door, van jezelf en van de ander.
Natuurlijk ben je geen kluizenaar, dus je bent gedwongen om een manier te vinden, om anders met mensen om te gaan. Dit is heel moeilijk, maar ook heel leerzaam.
Dit betekent niet dat je alles moet goedvinden, daar is een ander ook niet mee geholpen en dan heb je jezelf ook niet lief. Liefde is absoluut niet: jezelf opofferen!
Als jij enkel liefde geeft aan je partner en hij geeft niets terug, dan heb je die eis aan hem gesteld (om te beginnen), hij voldoet niet aan jouw eis en dan wordt je boos of verdrietig of noem maar op. Dit is het uitgangspunt van elke relatie. Elke relatie (ook vriendschap, kinderen e.d.) heeft aan beide zijden verwachtingen/verlangens. Dus jouw liefde geven aan jouw partner is in beginsel ook met een achterliggend verlangen gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is dan: wil je een (liefdes)relatie zoals deze normaal gesproken geleefd wordt? Op een bepaald moment sta je voor deze vraag. Wil je afhankelijk zijn van het krijgen van liefde van een ander mens/lichaam?
Nu is het zo dat in deze wereld bij het menselijk leven met ons ego, echte liefde niet mogelijk is. Het bestaat gewoon niet. Liefde die verdwijnt of veranderd, kán niet echt zijn, dit ga je ook zo zien.
Dat is niet erg, maar wel verhelderend. Je kan dus gewoon relaties hebben, maar beseffen dat wanneer jij teleurgesteld bent of boos bent op iemand, dat dié persoon daar niet schuldig aan is maar jouw verwachting van jouw t.o.v. je partner/vriend(in) vul maar in, daar debet aan is. Wederom, iemand die in jouw leven niet constructief bezig is voor beide partijen, die kun je vergeven en loslaten.
Vergeven is hierin dan ook DE oplossing. Bij elke relatie.
Vergeving is loslaten en ik heb dit geleerd te doen op een manier die anders is dan gewoonlijk onder vergeven wordt verstaan. Ik leer dat ik en een ander eigenlijk hetzelfde zijn, dus één zijn. Dus vergeven is een klus die voor beide partijen verlossend werkt. (Vergeven in het normale begrip, betekent juist schuldig verklaren en dan ben jij zo "goed" om iemand te vergeven, maar in je achterhoofd...., dit is dus geen vergeven).
Ik ben 15 jaar geleden in aanraking gekomen met de cursus in wonderen en deze geeft handvaten voor werkelijke vergeving. Deze in praktijk brengen heeft zelfs gevolgen voor je lichamelijke toestand. Te veel om hier allemaal uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leven zelf is een keiharde afspraak tussen jou en de omgeving waar je in leeft.
Heel rationeel en uitgerekend.
Vol met verwachtingen van de ander aan jou en vol met regeltjes, hoe je te gedragen in deze maatschappij.
Vol met verwachtingen en regeltjes hoe je je opstelt tenopzichte van sociaal leven in jouw omgeving.
Een mens is een kudde dier en de kudde bepaalt hoe we ons gedragen, dus weg met al die zweverige theorieën.
Ons zesde zintuig hebben we al helemaal niets aan, alleen maar lastig en niet zo maar toe te passen.
Relaties gaan er vaak om stuk. ( helaas)
Door vast te houden aan de werking van ons zesde zintuig, gaan we ons isoleren tenopzichte van de rest/ omgeving.
We dreigen een eenling te worden in de ons omringende maatschappij. Het geeft hier dus al aan dat we er heel voorzichtig mee om moeten gaan, of eigenlijk moeten we het laten voor wat het is en gewoon afwachten of de gelegenheid zich voordoet het mogelijk te gebruiken.
Niet "wij" maar "hun" bepalen waar en wanneer we het kunnen en mogen gebruiken.
Maar tegelijk moeten we het koesteren en vertrouwen.
En vooral dankbaar zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betreft ons zesde zintuig, daar doe ik niets mee. Er wordt gebruik van gemaakt via mij. Zo zie ik dat ook. Helemaal mee eens Ed. Niet ik bepaal, maar idd. zij.
Maar dat neemt niet weg dat ik de dingen anders zie (met mijn hersenzien) dan vroeger. Vandaaruit gedraag ik mij ook anders. Ik kan daar niet omheen. En omdat ik een manier moest hebben om er mee om te gaan, werd mij een zeeeerrrr dierbaar boek in de schoot geworpen. Dat absoluut praktisch is en geen zweverige theorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou inderdaad de beste manier zijn om een liefdesrelatie te hebben conqie! Maar jaah, daar zijn er twee voor nodig. Je hebt dan een partner nodig die er ook zo over denkt.
Ed, voel jij je soms een eenling? Ik heb me altijd wel ánders gevoeld, omdat mensen/kinderen(vroeger) mij niet begrepen. Toen was ik me hier echt nog niet van bewust.
Nu heb ik ook een normaal sociaal leven, maar ik vertel nooit iemand van mijn "werk" met "boven". Soms ook wel jammer, maar het is niet nodig dat iedereen dat weet.
Voor jou is dat misschien anders omdat jouw mooie park
natuurlijk bekendheid heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Meike ik voel me vaak een eenling, had daar vroeger veel last van, leefde in mijn eigen wereld.
Vooral tot aan mijn 16 e jaar, later heb ik het toen verdrongen, niets mee gedaan.
Toen er 5 jaar geleden allerlei vreemde dingen gebeurde in ons park en grot, wist ik dat ik er wat mee moest gaan doen.
Zo'n drie jaar geleden, was daar ineens Goeie Vraag, had net een week mijn laptop, kon niet eens het internet openen, kon de letters niet vinden, kon niet typen enz.
Maar goeie vraag heeft mij op het paard gezet, voornamelijk door al de weerstand die ik er ondervond.
Ik ging ik steeds meer en beter van me afbijten en steeds meer leren.
Soms kan ik hele vervelende dingen zeggen, waar sommige mensen hier, slecht mee om kunnen gaan, maar pas dan kreeg ik eerlijke en waardevolle informatie.
En dan alle steun die ik hier kreeg/ krijg en al die mooie mensen die ik via G.V. heb leren kennen, hebben allemaal meegeholpen dat ik ben geworden die ik nu ben.
En ja, heel vaak vertel ik ook niets van dit soort zaken, veel mensen in mijn omgeving weten het nog steeds niet en dat is goed zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig, dat juist het negatieve, positief werkt. Je zou kunnen zeggen dat alles het 'goede' dient. haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Een zesde zintuig laat zich niet openen.
Het is al geopend.
Mede bepaald door een erfelijke aanleg, soms meer te mogen waarnemen/ ervaren, dan veel anderen.

Net zoals erg muziekaal zijn ,niet is te leren, maar erfelijk aanwezig moet zijn,je hebt het of je hebt het niet.
Net als iemand die erg mooi kan schilderen en prachtige schilderijen maakt, ook dat is niet te leren, ja een beetje wel, maar het zal nooit meer dan een beetje zijn.

Maar hier houdt de vergelijking wel op.
Want al is de de erfelijke aanleg, je zesde zintuig zonodig goed te gebruiken, wel heel belangrijk, toch zouden we het allemaal wel kunnen, als de omstandigheden zich voor doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ook waar! Je wordt geboren in de voor jouw optimale omgeving om dingen te realiseren. Dat wordt dan erfelijk genoemd. Maar idd. in feite is het er gewoon bij iedereen.
Even los van de vraag of een 6e zintuig bestaat: de 5 heb je bij geboorte, tenzij je een beperking hebt (blind zijn bijvoorbeeld). Die hoef je niet te openen, die zijn er en die ontwikkel je gedurende je leven.
Het lijkt me dan logisch, dat een eventueel 6e zintuig ook aanwezig is bij geboorte en dus niet geopend hoeft te worden, maar ontwikkeld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik een zeer zinvol antwoord. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, moet je wel op het duimpje up klikken.
Ik vind dit ook een zeer zinvol antwoord.
De vraagsteller vraagt ook om het te leren gebruiken en dan is het antwoord van Cryofiel ook erg zinvol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh, ik heb geklikt toch? Ik kan 'm in elk geval niet meer toevoegen, dus 1 van die plussen zal wel van mij zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie wel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx.