Zijn er bij Risk oude en nieuwe spelregels? En zo ja wat is het grote verschil?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn de oude spelregels:
http://www.spelregels.eu/rules/risk/risk%20oud.pdf Nieuwe spelregels:
http://www.spelregels-online.nl/p-q-r/risk

Het beste antwoord

Ja, er zijn zeker verschillen.

Bij de oude Risk had je de opdracht kaarten, deze zijn nu weg, het gaat puur om een bepaald aantal landen veroveren. Daarom heb ik zelf kaartjes gemaakt met de oude opdrachten er op zodat dit nog wel gedaan kon worden, vond dit persoonlijk veel leuker.

Daarnaast zijn er wel wat kleine verschillen, maar niet zo rigoureus als bijvoorbeeld de opdracht kaarten die weggelaten zijn. Wel is alles mooier geworden, de soldaten zien er ook echt uit als paarden en de kanonnen als kanonnen in plaats van een vormpje wat dat voor moet stellen. Visueel is het dus een stuk mooier. één nadeel aan de nieuwe, de kleuren lijken in wat minder licht erg op elkaar. Groen en grijs en groen en blauw zijn erg moeilijk uit elkaar te houden, waar je bij de hele oude alles makkelijk uit elkaar haalde door de erg verschillende kleuren als roze, geel en rood.

Toegevoegd na 10 minuten:
de soldaten zien er niet uit als paarden, maar gewoon als soldaten.. oeps :)