hoe kan ik weten of deze site betrouwbaar is ??

bijvoorbeeld ik wil een spelletje kopen op deze site: www.releasegamingworld.nl maar ik weet niet of ze mij echt het spelletje gaan geven of ze gaan mij belazeren dus daar zit ik mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

van tweakers

Algemeen

Website is overzichtelijk. Registratie gaat makkelijk, en je krijgt een mail van de gedane bestelling.
Betaling gaat via Ideal.
Shop is alleen bereikbaar via het contactformulier of via e-mail.
Tevens aangegeven dat ik geen nieuwsbrief wil ontvangen, maar ondanks dat komt de nieuwsbrief gewoon binnen. (overigens vol met spel en taalfouten)

Verzending

Werd geadverteerd dat het spel (Fifa13) op releasedag zou worden afgeleverd.
Dit heeft uiteindelijk nog 6 dagen geduurt voordat het spel uiteindelijk binnen was.
Tevens verzenden ze niet via pakket dienst dus je kan nooit het verzonden pakket achterhalen. (er is geen S3 nummer)

Aftersales

Toen pakket niet werd geleverd, mail gestuurd en via contact formulier op de site navraag gedaan. Geen reaktie gehad.
Volgende dag nogmaals gemaild, weer geen reaktie.
Via marktplaats (daar adverteren ze ook) een bericht gestuurd, en na nog een dag later een telefoontje. Er zou een storing zijn geweest etc, en ze zouden zsm het spel alsnog opsturen. Dit heeft uiteindelijk nog 3 dagen geduurd voordat het binnen was.
Ze waren uiteindelijk toen ik na 2 dagen het spel nog niet had na het telefoongesprek en ik weer contact form had ingevuld wel snel met bellen (binnen 10 mins hing er iemand bij mij aan de lijn)

http://tweakers.net/shopreview/8823/releasegamingworld.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm... loopt niet echt soepel dus. +
Als je wilt weten of een site betrouwbaar is, ga je opzoek naar één of ander keurmerk. Als er geen keurmerk is kun je eventueel op zoek gaan bij Tweakers.net of de winkel tussen de shopreviews staat.

Nu heb ik bij deze site een KVK-nummer gevonden dat toebehoort aan het moederbedrijf. Het feit dat ze aangemeld zijn bij de KVK zegt al dat ze mogen doen, wat ze doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom zeg ik er ook bij, als er geen keurmerk staat, dan kun je ook naar Tweakers, of op Kvk.nl opzoek.. Dit kan je ook opvatten als een 2e stap in het checken van zo'n site.