Waarom is Angry Birds zo verslavend?

Wat is de succesformule waardoor een/het spel verslavend wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben ik de enige die het spel echt ontzettend saai vindt.

Het beste antwoord

Daar heeft onlangs een artikel van in maandblad de Quest gestaan.
Het komt er op het beloningsprincipe neer.

Je mag het volgende veld niet spelen als je de ene niet af hebt. Heb je het veld gehaald, dan mag je naar het volgende veld. Dat is jouw beloning. Ook het halen van 3 sterren, de bokalen en het verborgen fruit werken net zo.

Dat simpele principe maakt het voor mensen zo interessant en dus verslavend omdat je het gevoel krijgt te worden beloond. Ook al heb je er eigenlijk geen ene moer aan.

En ook ik, kan niet wachten op de volgende update van Angry Birds! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je wil het halen. Vrij logisch.
Een mens heeft doorzettingsvermogen. Niet alleen met een zaak, rijbewijs of school maar dus ook met spelletjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar het denk ik ook mee te maken heeft, is dat je er als speler helemaal zelf invloed op hebt (althans, je zou wel heel erg dat idee krijgen). Het is dus niet snel voorspelbaar wat je moet doen om verder te komen. Je moet gewoon naar eigen inzicht de katapult ver genoeg (of juist niet) uittrekken etc. en ook de diverse extra 'wapens' van de vogels inzetten. Je moet dus zelf nadenken over de beste manier om de betreffende bouwconstructie neer te halen voor het raken van de varkentjes etc. Wellicht dat dat dus meespeelt (en misschien ook wel omdat het er ook erg leuk uit ziet sowieso)