Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is Angry Birds zo verslavend?

Wat is de succesformule waardoor een/het spel verslavend wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben ik de enige die het spel echt ontzettend saai vindt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar heeft onlangs een artikel van in maandblad de Quest gestaan.
Het komt er op het beloningsprincipe neer.

Je mag het volgende veld niet spelen als je de ene niet af hebt. Heb je het veld gehaald, dan mag je naar het volgende veld. Dat is jouw beloning. Ook het halen van 3 sterren, de bokalen en het verborgen fruit werken net zo.

Dat simpele principe maakt het voor mensen zo interessant en dus verslavend omdat je het gevoel krijgt te worden beloond. Ook al heb je er eigenlijk geen ene moer aan.

En ook ik, kan niet wachten op de volgende update van Angry Birds! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je wil het halen. Vrij logisch.
Een mens heeft doorzettingsvermogen. Niet alleen met een zaak, rijbewijs of school maar dus ook met spelletjes :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar het denk ik ook mee te maken heeft, is dat je er als speler helemaal zelf invloed op hebt (althans, je zou wel heel erg dat idee krijgen). Het is dus niet snel voorspelbaar wat je moet doen om verder te komen. Je moet gewoon naar eigen inzicht de katapult ver genoeg (of juist niet) uittrekken etc. en ook de diverse extra 'wapens' van de vogels inzetten. Je moet dus zelf nadenken over de beste manier om de betreffende bouwconstructie neer te halen voor het raken van de varkentjes etc. Wellicht dat dat dus meespeelt (en misschien ook wel omdat het er ook erg leuk uit ziet sowieso)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding