Wat is een leuk idee voor een spel/activiteit van ongeveer een uur voor een groep studenten?

Toegevoegd na 9 minuten:
Extra info: het gaat om een binnenactiviteit in een gebouw waar we tafels en stoelen ed hebben. Dus geen dingen als karten, paintball en andere sport-/buitenactiviteiten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

maak een groot twister spel met verf en witte lakens en ga dat met zn twaalven spelen (of leg verschillende al bestaande twisters aan elkaar. dat wordt een grappige knoop en iedereen valt om...
doe een uitbeeld/raad spel. dat is heel leuk. in groepjes van 2 of 3 maakt iedereen drie briefjes met daarop de naam van een bekend persoon. doe de briefjes in een hoed. nu komen er drie rondes. omstebeurt heeft het groepje 1 minuut, waarin 1 iemand (dit wissel je per ronde af) zoveel mogelijk briefjes moet laten raden door zijn teamgenoten. je pakt 1 briefje en omschrijft de persoon, zonder de persoon te noemen of hoofdletters te gebruiken. hebben ze t geraden, dan mag je de volgende pakken, zo door tot de minuut om is. dan het volgende groepje, etc, tot alle briefjes in de hoed op zijn. nu begint ronde twee, doe hetzelfde, maar ipv het omschrijven van de persoon, beeld je hem uit. tot alle briefjes op zijn, dan komt ronde drie. weer hetzelfde, alleen nu mag je maar 1 woord zeggen om de persoon te omschrijven. bv op het briefje staat alfred jodocus kwak en jij roept eend!
houdt van iedere ronde de score bij van de groepjes, het groepje met de meeste geraden briefjes heeft gewonnen.
veel plezier :-) ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

paintbal schieten
carten
spijkerpoepen

Toegevoegd na 9 minuten:
dan doe je de stoelendans
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaantje spelen (kaartspel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien darten of bowlen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een bordspel of kaartspel.

Denk aan pokereren, bonanza, puerto rico, of een ander spel waar alle spelers vaak betrokken zijn bij het spel.