ik heb een nieuwe harden schijf in me laptop.nu geef ie aan dat de boot device (bios) weg is?

heb een nieuwe harden schijf in me laptop gedaan.Nu start ie op en dan staat er boot manger en dan aleen maar dat ik met de pijltjes kan selecteren. maar dan zeg ie dat er geen boot device is?
kan dus me laptop nie meer in voor windos te instaleren.
wat moet ik nu doen? gr ron

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet opstarten met de installatie CD/DVD van Windows in de drive, daarna kan Windows op de nieuwe harde schijf geinstalleerd worden.
10 jaar geleden
Dan is je nieuwe hardenschijf niet goed aangelote aan het systeem. Ik zou hem nog een keer uitmekaar hale om de hardenschijf opnieuw te monteren. Kennelijk herkent het systeem de hardenschijf niet.