Jailbreaken zorgt ervoor dat je game back-ups en andere ongeautoriseerde code kan draaien vanaf de interne of externe schijf van de PS3. Je kan weer terug gaan naar de originele firmware (OFW).

Je wordt vanzelf gebanned als je een tijdje online gaat (PSN) met je PS3, er is de mogelijkheid op een brick (kapotte PS3) als het flashen niet goed gaat.

Dat zijn de gevolgen, wat veel lastiger is, is om een PS3 te komen die niet verder geupdate is dan OFW 3.55. Als je een hogere firmware versie hebt werkt de jailbreak niet en je kan niet zondemeer terug naar 3.55. Daarvoor heb je een hardwareflasher nodig.