Hoe/waar worden save games opgeslagen in Civilization 4? Hoe kan ik die terugzetten?

Ik heb een hele tijd geleden een backup gemaakt van mijn pc, waaronder (dacht ik) mijn save games van Civilization 4. Hiervoor heb ik de map %AppData%\Local\My Games gekopieerd. Nou heb ik Civ4 opnieuw geïnstalleerd en de map teruggezet, maar ik zie mijn oude save games niet. Boehoe, ik was net in een zeer leuke machtsstrijd verwikkeld.

Hoe kan ik deze terugzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, maar lees dit eventueel eens door of je file extensie klopt. En of dit het juiste is...
http://www.2kgames.com/civ4/colonization/patch/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Extensies kloppen allemaal wel, het is gewoon een 1-op-1 kopie. Mijn nieuwe save games zien er ook net zo uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dubbelklik op je savegame werkt ook niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, als ik nou eens wist welk bestand een save game was... Heb je wel Civ4?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer, wel gehad. De Savegame moet als het goed is een extensie hebben waar savegame in voorkomt.
Als je de savegame niet in het spel zelf kunt openen kun je hem nog proberen hem te openen door op de savegame zelf te dubbelklikken via verkenner. Dan opent Civ4 vanzelf.
Lukt dit net dan is er denk ik niks aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net=niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dus geen bestanden met die extensie, überhaupt geen bestanden die eruit zien als Civ4 save game. Ook niet bij m'n nieuw geïnstalleerde game. Waar horen die dingen te staan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens in je map 'mijn documenten', wat je hebt uit de app map is dus hoogstwaarschijnlijk alles behalve de saves...
Als je op je nieuwe install nog geen savegame hebt gecreëerd heb je kans dat je dat eerst moet doen voordat je de savegame map überhaupt ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Prototype heb ik datzelfde probleem gehad... Die slaat de saves ook elders op 'mijn documenten/prototype'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie 't nu ja. Dang, al m'n ouwe saves kwijt dus :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je even wat in een antwoord plaatst, kan ik je 10 punten geven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, wel balen dat je ze dus toch kwijt bent.

Het beste antwoord

in 'Mijn documenten' staat een map waarin de savegames worden opgeslagen, dus niet in de map die onder je Appdata staat. In de appdata map staan wel datagegevens maar geen savegames.

De savegame moet, als het goed is, een extensie hebben waarin het woord saves of savegame in voorkomt.

Als je oude savegames wil openen, en je krijgt ze niet vanuit het spel zelf open, navigeer er dan via verkenner heen en dubbelklik erop. Dan opent Civ4 vanzelf, en kun je je oude savegame spelen en weer opnieuw opslaan. Dan zal deze wel weer toegankelijk worden vanuit Civ4.
Savegames kun je dus simpel in de map zetten en van daaruit openen.

Het is wat lastig, maar je savegames ben je nu, waarschijnlijk, dus kwijt omdat die elders opgeslagen staan. Bij Prototype heb ik hetzelfde probleem gehad omdat die standaard de savegames ook in de 'Mijn documenten' map zet: 'Mijn documenten/Prototype'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je info. Het heeft m'n save games dan wel niet terug gebracht, maar het zal schelen in de toekomst.