Waar kun je Fortnite leren spelen voor a-b-s-o-l-u-t-e beginners?

Overal waar ik ga zoeken op Youtube, zelfs video's die zogenaamd voor absolute beginners zijn, wordt geen enkele uitleg gegeven over welke knoppen wat doen. Ik ben daarom op zoek naar eventueel een privé-leraar die me stap voor stap de bediening van de controller uitlegt.
Ik zocht ook al op het internet naar cursussen maar er komt geen antwoord op berichten die ik stuurde.
Ik wil trouwens geen mensen die ik ken hiermee lastig vallen. Ik wil iemand vinden die tegen betaling les geeft.

een jaar geleden
in: Games
1.1K
LeonardN
een jaar geleden
Als je niet weet welke knoppen wat doen, kan je vaak even in het menu kijken waar je de knoppen aan kan passen.
Of hier bijv.
https://fortnite.fandom.com/wiki/Controls
Is lijkt me een kwestie van een dag aanrommelen.
Richten, inzoomen, schieten is een kwestie van een paar minuten.
Bouwen zal je in een paar uur onder de knie moeten kunnen krijgen.
Het zal er vooral om gaan dat je (met de Playstation bijvoorbeeld) op "rondje" (XBOX=B) moet drukken om van modus te veranderen. Dus van Vechtmodus naar bouwmodus.
===
"wordt geen enkele uitleg gegeven over welke knoppen wat doen."
Dat is omdat je dat normaliter zelf uitvogelt. Domweg proberen.
===
Misschien een idee om Fortnite: Save the World te kopen. Dat is niet tegen andere spelers, en dan kun je wellicht rustiger leren hoe je moet bouwen. De controls zijn namelijk identiek.
Ritsuka
een jaar geleden
Zoals veel andere skills, veel oefenen.
Screenshot maken van het menu met de controls en deze uitprinten.
LeonardN
een jaar geleden
Kijken naar streamers/youtubers kan ook werken. Dat zijn natuurlijk geen beginners en ze zullen de knoppen niet uitleggen, maar je ziet wel wat de bedoeling is in een groter plaatje.
Het lijkt me logisch het hele bouwdeel eerst even links te laten liggen, en alleen te concentreren op.
-lopen
-richten
-schieten
-wapens
Als dat op een punt komt waarbij voelt dat je even niet meer verbetert, ga dan het bouwdeel erbij nemen.

Antwoorden (1)

Dat kan bijvoorbeeld via Fiverr.

https://www.fiverr.com/search/gigs?query=fortnite&source=top-bar&ref_ctx_id=8eb34ae87065faf04e91a65671d9d1c1&search_in=everywhere&search-autocomplete-original-term=fortnite

Je kan daar een coach uitzoeken voor elk spel (of ander onderwerp). Je zal dan wel een bedrag moeten betalen per tijdseenheid.

Je kan zelfs Nederlandse coaches kiezen:
https://www.fiverr.com/search/gigs?query=fortnite&source=drop_down_filters&ref_ctx_id=8eb34ae87065faf04e91a65671d9d1c1&search_in=everywhere&search-autocomplete-original-term=fortnite&ref=seller_language%3Anl

===

Persoonlijk lijkt me dit echter verspild geld, aangezien je met wat zoekwerk op internet, en zelf wat rommelen de basis zelf zo kan leren. De knoppen staan gewoon in het menu beschreven, en je kan ook even dit ernaast houden.

https://fortnite.fandom.com/wiki/Controls
===
Een andere tactiek (goedkoper dan per tijd betaalde coaching) is het aanschaffen van:
Fortnite: Save the World
Aangezien dat PvE (Speler tegen de wereld) is en niet PvP (Speler tegen Speler), zal dat een rustigere leerruimte zijn, met dezelfde knoppen lay-out.
Toegevoegd op 9 november 2022 00:57: afbeelding
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden