Hoeveel sneller is een stuur als (byv. Logitech G27) in een race game dan een Controller?

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik wil een Logitech G27 of G25 kopen voor iRacing maar ik wil eerst weten hoeveel sneller ik zal gaan met zo'n ding dan ik ga met mijn Xbox Controller.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30 seconden per lap. Geen idee, het is fijner(en leuker!) en je kan een aantal handelingen misschien iets sneller of preciezer kunnen doen in spellen, maar je moet nog steeds kunnen rijden

Het beste antwoord

Je racewagen gaat niet langzamer of sneller door het gebruik van een ander soort besturingsapparaat, tenzij een gamemaker dat specifiek zo zou programmeren (maar waarom zouden ze dat doen). Wel heb je in de gemiddelde racegame (veel) betere controle met een stuur dan met een handheld controller, en kun je je voeten erbij gebruiken dus je handen/armen kun je geheel toewijden aan sturen, dus zul je al snel in staat zijn betere tijden te rijden. Een stuur kun je flink ronddraaien, terwijl een joystickje op een controller maar heel weinig ruimte heeft, dus je kunt ook veel gecontroleerder sturen.

(Mijn mening: ik gebruik zelf een G27, en dat kost wel een bom duiten maar het is een heerlijk stuurtje.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, hier kan ik iets mee.