Wat is een goede laptop om minecraft op te spelen onder de 750 euro?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
1.4K

Antwoorden (2)

Minecraft vraagt niet zo veel. Maar met het oog op de toekomst zou je voor een wat uitgebreidere notebook kunnen gaan.

Een aanrader voor ongeveer 750 Euro is de Asus R751LB-T4021H. Heeft een FullHD scherm en een GT750M.

Verder kun je kijken naar een Toshiba Satellite L50-A-1DF die een GT 740M combineert met een redelijk dikke processor. De resolutie van het scherm is echter wel lager dan die van de Asus.
Deze twee dus: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/355576;367082/categorie/

Als 770 Euro ook acceptabel is, is de BTO P•BOOK 17CL54 een aanrader. Heeft een GT840M die ongeveer 30% sneller is dan de 740M, FullHD scherm en backlight toetsenbord.
De processor is wel wat minder dan die van de Asus en zeker die van de Toshiba (die ook meer geheugen heeft dan die andere twee).

Kortom:
Asus: aardige processor, aardige videokaart, FullHD scherm
Toshiba: dikke processor, aardige videokaart, HD Ready scherm
BTO: iets minder aardige processor, dikkere videokaart, FullHD scherm

Puur gekeken naar het gamen is de BTO de beste keus, maar dan moet je ook andere games spelen dan alleen Minecraft.

Minecraft vraagt zoals gezegd niet veel, en dus is de zwakkere CPU van de BTO geen probleem ondanks dat Minecraft vooral op de CPU loopt.

Als je trouwens ècht alleen Minecraft speelt, kun je ook gewoon voor de goedkoopste notebook gaan die een redelijke processor heeft, bijv. iets als dit:
http://tweakers.net/pricewatch/350563/msi-classic-cr61-2m-211nl.html

Voor 750 Euro kun je ook een desktop hebben die veel beter presteert. Dus als je niet steeds je computer verplaatst of mee moet nemen, is een desktop een aanrader.
Zeker als je alleen Mincecraft speelt is het makkelijk haalbaar. Wat mooiere speakers, een veel beter en groter scherm en een fijner toetsenbord. En hoe meer je al hebt liggen, hoe minder je hoeft uit te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn eerste keus zou zijn een HP Pavillion g6/7. Deze kun je krijgen met een i5 processor, maar als je niets zwaarders dan minecraft speelt is een i3 al genoeg. Ook kan je 8 gb ram, maar weer, voor minecraft heb je al genoeg aan 4gb. De videokaart is ook goed, 2/1gb amd.

Toegevoegd na 49 seconden:
Full hd 720p scherm