Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn MacBook Air nar ca. 2 minuten loeien als ik Minefraft speel?

Hallo allemaal,

Ik heb een MacBook Air, ik heb hier Minecraft op. Ik speel het regelmatig. Maar na een tijdje gaat de koeler aan, loeit hij als een gek en de batterij is zo leeg. Hoe kan zo'n game als Minecraft nou zo'n inspannende bezigheid zijn voor mijn MacBook Air? (Dit voorval heb ik ook na een tijdje met GTA 3)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Games
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou ik de render distance wat lager zetten. Als je die namelijk op far hebt staan is het best inspannend voor je mac book.
De render distance kun je vinden bij: Options... --> Video Settings...
En dan rechtsboven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hoeveel programma's heb je naast het gamen open staan?
Bij Macbooks is het normaal dat ze 'loeien' bij intensief gebruik (al moet het natuurlijk niet te gek worden). Het zijn dunne apparaten dus kleine koelmogelijkheden. Daarnaast kan het ook zijn dat games 'te zwaar' zijn, macbooks Air zijn niet optimaal gemaakt voor gamen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Probeer je performance op Power saver de zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt doordat Minecraft heel slecht is geoptimaliseerd.

Elke PC en Mac doet dit met Minecraft. Bij een laptop hoor je dit duidelijker omdat de ventilatoren kleiner zijn en dus harder moeten draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De MacBook's worden over het algemeen inderdaad niet gemaakt voor gamen, maar het is prima als hij heel hard blaast. Dat lijken ze allemaal te doen, pas als hij te heet wordt zal hij je een waarschuwing geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding