Playstation 3 continue op rood licht op stand-by en wilt niet meer aan?

Beste mensen,

Sinds 1 week ongeveer wilt mijn PS3 FAT 60GB niet meer aan.

Hij heeft wel stroom en de lampje blijft continu op rood branden alleen reageert hij niet meer op de aan/uit toets voor en ook niet op de eject knop.

Ik moet eerlijk zijn dat ik mijn PS3 open hebt gemaakt om de stof van binnen te verwijderen, hiervoor heb ik een YouTube filmpje gevolgd, om de PS3 los te halen, schoon te maken en hem weer in elkaar te zetten. Dit ging in principe goed op 1 fout na, want toen ik hem aanzette bleek dat ik geen connecting had met internet en de controller, doordat ik een draadje was vergeten aan te sluiten.

Dus ik heb hem weer open gemaakt, draadje erin geklikt waar hij hoorde en daarna weer dicht gedaan en sindsdien wilt hij niet meer aan.

Wat kan de oorzaak zijn dat hij niet meer aan wil??? Wie kan mij aub helpen!!!!

Nogmaals ik heb stroom en rood lampje aan de voorkant brand gewoon, alleen hij regeert niet op de tip toets (aan/uit en eject knop) voor.

Ik heb wel perongeluk de koelpasta aangeraakt, zou het misschien daardoor komen?? Zo ja heb ik koelpasta om de oude weer te vervangen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Met vriendelijke groet,

Mustafa Karatas

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.2K

Het beste antwoord

Beste Mustafa,

Ik heb zelf ook mijn PS3 uit en in elkaar gehaald. Dat gaat lang niet altijd goed.
Maar ik kan niet 100% zeker zeggen wat het probleem is.
Maar ik zou er op gokken dat het inderdaad aan de koel pasta ligt.
Wat wel van belang is dat je moet weten, omdat de koelpasta niet goed was, je CPU chip hebt kunnen overhitten. Ik doe in de bron een link voor hoe je dit probleem kunt repareren.
Er is ook een video hoe je "flux" moet toepassen op je PS3, dit zou ik ook aanraden. Hierbij heb je een loodvrije, self cleaning soldeer flux voor nodig. Moeilijk te vinden.