Hoe moet je minecraft op linux instaleren?

Ik heb 2 weeken geleden linux geinstalleerd en nu wil ik daar minecraft op spelen omdat ik had gehoord dat dat sneller is maar hoe kan je het instaleren?
Ik heb het al gedownload en in een mapje op mn beuroblad uitgepakt. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je de .jar voor linux hebt gedownload.

Zorg eerst dat deze executable is;
Open een terminal en ga naar de locatie waar de jar staat.

Geef daar het commando: sudo 775 Minecraft.jar
(je zult hierbij je rootwachtwoord op moeten geven)

De jar zelf is uitvoerbaar en zou gewoon moeten werken door er op te dubbel-klikken (dus zonder hem eerst uit te pakken)

Als je geheugenproblemen ondervind, probeer dan via de terminal te starten:

java -Xmx1024M -Xms512M -cp Minecraft.jar

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb 'm zelf ook nog even geprobeert.
De truc is niet het dubble-klikken, maar de rechter muismuisklik en dan kiezen voor: Openen met SUN Java 6 runtime

Loopt als een zonnetje ;-)

Toegevoegd na 16 minuten:
Zoals mokum terecht in de reakties opmerkt:

Het commando "sudo 775 Minecraft.jar" moet zijn:
sudo chmod 775 Minecraft.jar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op!
Het commando "sudo 775 Minecraft.jar" moet zijn:
sudo chmod 775 Minecraft.jar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chips... mokum heeft helemaal gelijk ! Ik was de 'chmod' vergeten :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zoeken naar minecraft gedaan en dan vind hij minecraft.jar (met zoon doos als plaatje) maar hoe kan ik daar dan een commando aan geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je naar de terminal (de linux versie van de dos-prompt) Let op:
'\' in dos = '/' in Linux
'cd' in dos = 'cd' in Linux
'cd..' in dos = 'cd ..' in Linux
'C:' in dos = (soort van) 'cd /' in Linux
'dir' in dos = 'ls -l' in Linux Waarschijnlijk staat minecraft ergens in jouw home-directory.
Daar kom je in 1x via het commando "cd ~"