Wat is mijn probleem met de weergave van een spel (zie toelichting/afbeelding)?

Onderstaand staat een schermafbeelding (screenshot) van mijn spel, het betreft hier Falcon 4.0: Allied Force.
Mijn beeldscherm heeft een native resolutie van 1440x900, althans je kunt hem door middel van instellingen (in Windows en in spellen/toepassingen) op een andere resolutie zetten, maar het is een 16:10 breedbeeldscherm.
Ik draai Windows XP, SP3, met alle updates, de drivers van mijn grafische kaart zijn ook geheel up-to-date.

Nu ontstaat de situatie die in de schermafbeelding te zien is, het gaat om de onleesbaarheid van de lettertjes op het MFCD (multi-function color display). Zo zijn de afkortingen, te beginnen bij CRM, linksboven vrijwel niet te lezen. Ze lijken zelfs kleiner te worden op het moment dat je inzoomt in het spel, maar normaal zijn ze al haast niet te lezen.

Nu twee vragen, als je op slechts een van beide antwoord weet is het natuurlijk ook goed.

1. In de algemene zin, wat kan hier aan de hand zijn, hoe kan ik zorgen dat de tekst en / of grafische afbeeldingen die onderdeel uitmaken van het spel leesbaarder / zichtbaarder worden?

en / of

2. Hoe kan ik specifiek bij Falcon 4.0: Allied Force zorgen dat de cockpit leesbaarder wordt, is dit bijvoorbeeld iets dat kan worden opgelost met een payware add-on cockpit (bijv. die van AEYES)?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb nu een tweede foto toegevoegd met daarin 3 pijlen die de tekst aangeven die naar mijn mening wel erg slecht leesbaar is doordat ze zo klein geschaald is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HEEL misschien moet je de resolutie en herz bij de spel opties verhogen? Zoiets had ik wel een keer.

Antwoorden (2)

Ik ga ervan uit dat je screenshot ook een echte screenshot is. De verhoudingen zijn wat raar. Als het een foto is, dat kan dit foto op de automaat zijn genomen.

In eerste instantie vind ik het allemaal prima leesbaar, alleen wat donker allemaal. Als dit je probleem is, kan je eens spelen met het contrast en helderheid van de monitor. Je kunt hiervoor de onderstaande afbeelding gebruiken als referentie.
Misschien kan het contrast en helderheid ook nog wel binnen het spel worden aangepast.

Van de afbeelding... Wit moet goed wit zijn en elk vlak duidelijk onderscheidbaar, en zwart, minimaal vanaf de 2e/3e vlak een onderscheidt kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Wat je zegt over contrast en helderheid kan zeker nog van pas komen. Dat even terzijde, het gaat kennelijk om de lettertjes, dit is inderdaad een screenshot dat ik zelf heb genomen van mijn spel, het spel kent vele versies en er zijn mensen (met een andere versie) die dit probleem ook lijken te hebben. Ik zal duidelijk maken wat ik bedoel door een tweede afbeelding aan de vraag toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je het spel instellen voor slechtzienden? Of misschien hebben de makers wel zulke slechte ogen dat ze jampotten hebben als bril. Dus alles heel groot zien. sorry, meer als dit kan ik je niet helpen. Het lijkt dan toch op een probleem van het spel, welke ik niet ken. Succes met de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, ik heb zelf moeite de juiste informatie te vinden, je antwoord draagt in ieder geval bij aan een mogelijke oplossing. Ergens op een redelijk obscuur forum heb ik wel iets gevonden inmiddels over dit probleem, het enige punt is dat dat over een andere versie van het spel gaat die ik niet heb en de oplossing daar is dat je handmatig databestanden gaat aanpassen.
Sommige (oude) spellen doen het beter op 'hun eigen' resolutie. Dat zou kunnen betekenen, dat je met dat spel beter af bent met een lagere resolutie dan je native resolutie van je beeldscherm. Sommige spellen (flight simulators) laten zich op meerdere schermen uitbreiden. Zou zo je dan een deel van je display of getoonde monitor op een 2e scherm (groter) kunnen weergeven.