Als een ziel door reincarnatie weer op Aarde is kan een medium dan nog contact krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt het hier toch over een ziel van iemand die gereincarneerd is? en niet over of je de persoon waarin ie gerincarneerd is eventueel op te zoeken? want da tis zoeken naar ene speld in een hooiberg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verdiep je er toch niet in, het leidt tot niets! Leef maar met de levende mensen om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet volgens de boeken die ik lees over Josef Rulof waar ik steevast in geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoog tijd dus voor een ander boek....vergroot je wereld, verbreed je kennis. Ik kan geen vijf regels van die gast lezen zonder het uit te proesten. Maar vermoedelijk las hij ook nooit een boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjongejonge Aurius, geloof jij alles wat je leest? Ik heb hier een boekenkast stampvol met hoge kwaliteit SF en Fantasy en daar vermaak ik me enorm mee, maar ik geloof er geen woord van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet iedereen zelf weten waar hij of zij in gelooft maar ik bepaal zelf waar ik in geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk bepaal je zelf waar je in gelooft of wilt geloven, maar doe dan niet net alsof die aannames universele waarheden zijn, waarop iedereen conform jou geloof moet kunnen antwoorden. Dan kun je je vraag beter op een Josef Rulof-forum stellen ofzo, daar kunnen ze dan helemaal in jou lijn antwoord geven op een dergelijke vraag.
http://jozefrulof.hyves.nl/?&pageid=54R3PPSSRZOCCCW0S bijvoorbeeld.

Antwoorden (10)

Nou en of een medium dat kan. Iedereen kan dat! Gewoon de betreffende persoon opzoeken, bijvoorbeeld in het telefoonboek, en hem of haar dan opbellen.
Cryofiel
13 jaar geleden
daar is niet echt een duidelijk antwoord op te geven.
Als een ziel in de 16 e eeuw een lichaam had en pas in de 21 e opnieuw een lichaam heeft, dan zijn er nog wel ietwat details of restanten waar te nemen door een medium maar echt in contact komen zal bijna niet meer te doen zijn.
Bovendien verschilt het ook heel erg per medium welke gave hij of zij heeft. de een neemt de dingen heel anders waar dan de ander. Zo zou het ene medium je heel goed kunnen vertellen wat je in je vorig leven bent geweest en misschien kan ze je ook nog wel vertellen wanneer je leefde en hoe je bent overleden in een eerder leven , en zo zal de ander je in contact kunnen brengen met een overleden dierbare, echter tot hoe lang een geest mag blijven komen verschilt... en waarom dat is, daar is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan om welke reden dan ook. En weer een ander medium kan jou zonder je te kennen precies omschrijven wat je hobby s zijn en wat je mankeerd en wat je eraan kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar natuurlijk, al heeft dat natuurlijk wel een prijs, vooral genoeg flappen neerleggen en een medium kan contact krijgen met zn hale familie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ; bullshit heeft geen grenzen, en als jij graag wilt horen dat een of andere charlatan contact heeft met een overleden familielid / kennis / geliefde / voorouder van je, is er altijd wel eentje bereid - tegen een kleine vergoeding, uiteraard - dat toneelstukje voor je op te voeren. Big business.
Meestal gaat het ze goed en doen ze de hartelijke groeten. Een goede performer doet er nog een paar details bij die hij ' nooit had kunnen weten' om het effect te vergroten.

In theorie volgens normale logica zou het natuurlijk nooit kunnen ; die gereincarneerde ziel heeft in dat nieuwe lichaam geen flauw benul wie hij allemaal was (tenzij een of ander medium hem iets wijs heeft weten te maken) dus daar kan een medium dan ook geen contact meer mee opnemen. Althans, niet meer met de persoon die hij geweest zou kunnen of moeten zijn.

Grappig genoeg zijn het vaak dezelfde mensen die geloven in ZOWEL reincarnatie als dolende zielen / geesten al dan niet in een hiernamaals. Vergt ongetwijfeld wat creatief denkvermogen, maar daar zijn mensen heel goed in ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je denkt te diep door.
Reincarnatie: Onzin;
Medium: kwakzalverij en geldklopperij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien, bestaat er geen Ziel.
Er staat overigens in de NRC vandaag een leuk artikel over het al dan niet bestaan van de vrije wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ziel reïncarneert niet, god reïncarneert wel, de godgansedag! Het 'bewustzijn' kan zich alles herinneren, maar dat is dan vanuit een menselijk oogpunt (een 'iemand') gerefereerd. (iemand kan dat 'channelen': en 'ziet' of 'hoort' informatie die hij/zij met zijn brein, vertaalt).
Het zuivere NU heeft (geeft) alle informatie die je nodig hebt, zowel verleden heden als toekomst zijn zijn verenigd in het NU moment. Het Nu moment is het moment waarvan 'niemand' getuige is, geen ervaring, niets te zien! Dat is pure Liefde, dat met geen pen te beschrijven is, omdat niemand het ervaart en dus kan doorvertellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft iedereen hier een duidelijke mening hierover, niemand weet het antwoord zeker, ze geloven het alleen maar om een zeker antwoord te krijgen moet je eerst dood zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien een medium contact heeft met gene zijde, dan is het altijd met de ziel, deze ziel heeft waarschijnlijk al een aantal keren op aarde geleefd, misschien wel tientallen keren.
Alleen het terug kijken naar vorige levens is moeizaam en vaak onmogelijk.
Als een ( bekende ziel) weer gereïncarneerd is en weer terug is op aarde, is het nog steeds mogelijk dat een medium er contact mee kan krijgen, maar komt niet zo veel voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan wel maar die ziel is aan een nieuwe leven begonnen en het is maar zeer de vraag of het voor die ziel (voor het nieuwe leerproces) gunstig is als er vanuit een eerdere levenstijd contact wordt gemaakt.

Het lijkt mij trouwens dat het andersom moet werken, de ziel die een boodschap heeft, of troost wil geven moet het contact zoeken niet degene die wil ontvangen.

Als je een boodschap door wilt geven aan een ziel die reeds geïncarneerd is, heb je liefde voor die ziel en vind je het niet erg als de boodschap moet wachten (in een soort postvak) tot die ziel daar tijd en ruimte voor heeft (wellicht pas na het nieuwe leven).

Boodschappen die niet uit liefde voortkomen kun je beter voor je houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpelweg nee.
Als iemand al verder is naar zijn volgende leven is het enige waar een zogenoemd medium contact mee kan krijgen wat achtergebleven energie of emoties die door de achtergeblevenen zijn vastgehouden.
Verder is verder, al is loslaten iets waar mensen ontzettend veel moeite mee hebben, vooral als het om overledenen gaat.