Dat is een kittel, een joods gewaad.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een kittel (Jiddisch: קיטל)) ook wel sargenes genoemd, is een wit gewaad dat dient als begrafeniskleed voor mannelijke Joden. Het wordt ook bij speciale gelegenheden gedragen, met name door Asjkenazische Joden, bijvoorbeeld op Jom Kipoer.
7 jaar geleden
Dat is een eenvoudige Khadi gemaakt van handgeweven stof uit India.

Aangezien George Harrison sinds 1968 tot zijn dood leefde volgens de Hare Krishna traditie en heel vaak in India is geweest zoals hier te zien is op uw foto bij de tempel van Jiva Goswami Samādhi in Vrindavan, India (1996), is het aannemelijk dat het om een traditionele Khadi gaat.

Dat is zeker het geval toen de Beatles in India op bezoek waren bij de ashram van Maharishi Mahesh Yogi. Hun "lange overhemd", de Khadi, werd door de klerenmaker en de vrouwelijke bezoekers speciaal vermaakt uit stoffen van Sari die ze hadden meegebracht na een bezoek in Rishikesh. Te zien op de wereldberoemde foto met Yogi. De shirts zijn eind jaren zestig een modehit geworden dankzij de Beatles.