onze hond heeft al een paar keer gehuild als een wolf , roept die dan de dood?

onze hond heeft al een paar keer gehuild als een wolf normaal doet die dat niet, maar de 1ste keer dat die dat deed, stierf een paar dagen erna zijn baasje. heel plots zonder ziekte.
de 2 de keer dat hij dat deed was toen we met ma kwamen, en een paar dagen later was ook zij overleden.
dit met 6 maanden er tussen, en ma was al 4 maanden niet bij hem.
en dan plots begon hij s'nachts terug te huilen ( 2 weken later) en wat bleek onze overbuur is gestorven.

nu had men mij al gezegt dat toen de hond begon te huilen, dat er iemand uit de buurt zou sterven, want de hond riep de dood.
klopt dat??
na deze ervaring begin ik er wel in te geloven

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou hem gauw weg doen. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is creepy.... Als je het echt op je zenuwen werkt kan je hem weg doen (gecondoleerd met zoveel overlijdens)
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat is niet creepy - dat is patronen zien die er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moordigger, wat een antwoord, waarschijnlijk hoor je ook bij de catagorie die tegen de vakantie de hond aan een boom bindt, of zomaar de straat op schopt, of s'avonds over het hek van het plaatselijk asiel gooit ????
Cryofiel
9 jaar geleden
HappyBram:
a) Het was geen antwoord maar een reactie.
b) Aan de smiley kun je zien dat het antwoord niet zo serieus was bedoeld als jij het nu opvat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach HappyBram :), Ik ben zo gek op dieren dat ik ze liever vrij laat i.p.v. de arrogantie te hebben te denken dat ik hun baas ben.
Maar "weg doen" kan ook op een dier vriendelijke manier hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door dit te geloven ga je er dus van uit dat 'de dood' een fysiek iets is, wat zich laat roepen. De dood is alleen maar een afwezigheid van leven, hoe zou je dat kunnen roepen? Denk je dan dat jouw hond bovennatuurlijke krachten heeft of zo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt er van af. Het is idd zo dat honden meestal de dood aanvoelen komen. Maar sommige mensen geloven dan dat ze de dood oproepen. Dus het hangt er van af wat jij gelooft. Je kan contact opnemen met een medium, vragen of hij/zij dit kan uitzoeken en misschien kan stoppen. Je kan ook naar de dierenarts gaan en vragen waarom hij zo vaak huilt en of honden echt de dood aanvoelen komen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Alsjeblieft geen "medium". Die vertellen je vooral wat je graag wilt horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan ben je jammer genoeg de verkeerde tegen het lijf gelopen, @Cryofiel. Maar wellicht spreek je uit eigen ervaring. Dan hoop ik voor je dat je die niet op een paranormale beurs hebt opgedaan. Van de 25 deelnemers zal er hooguit één, hetzij twee zijn die werkelijk iets kunnen en integer zijn. Zij geven door wat nodig is en niet alleen wat 'lekker klinkt / voelt' of wat je wilt horen. Wat dat laatste betreft: je mag/kan ook altijd vragen stellen. Misschien krijg je daarop een antwoord waar je op hoopt. Een goed en integer medium heeft geen info van jou nodig om jou te voorzien van inzichten, adviezen en 'waarheden' die jouw persoon betreffen. Zeer leerzaam.
Moch je werkelijk geïnteresseerd zijn dan heb ik een adres voor je.
Cryofiel
9 jaar geleden
Er zijn vele zulke "adressen" van mensen die echt integer zouden zijn en die echt iets zouden kunnen. Hoe zou het dan kunnen dat er nog nooit iemand in is geslaagd te laten zien dat hij werkelijk iets kan? Ondanks vele tienduizenden pogingen bleek niemand ooit echt iets te kunnen. "Integer" in de zin van: zelf oprecht geloven dat je iets bijzonders kunt, daar geloof ik wel in. Maar *echt* iets kunnen? Nee. Neem Derek Ogilvie als voorbeeld. Ik denk dat hij geen bedrieger was, in de zin dat hij er zelf oprecht van overtuigd was dat hij iets kon. Hij heeft zich laten testen, op een manier waar hij het zelf geheel mee eens was. Uit de test bleek dat hij niets, echt helemaal niets, kon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp jouw reactie en uitleg die vanuit jouw referentiekader gegeven wordt. Als je dit continu blijft roepen zonder actie te ondernemen door zelfonderzoek, zal je mening en ervaring hierin nooit veranderen. Niks mis mee hoor. Uiteindelijk heb jij vanuit jouw gezichtspunt het gelijk aan je zij, toch?
En dat geldt voor een ieder. En nogmaals (het lijkt wel een krasje in de plaat) laten we vooral onze gezichtspunten blijven delen en open staan voor de vele mogelijkheden / inzichten die dit teweeg kan brengen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Met zelfonderzoek krijg je dingen voorgeschoteld vanuit je eigen psyche. Door onafhankelijk onderzoek (iets heel anders dan zelfonderzoek) weten we hoe onbetrouwbaar de eigen psyche is. Lees bijvoorbeeld Kahneman, en vele anderen. Zelfonderzoek is leuk, maar het geeft maar een miniem stukje van het geheel. Ik wil graag breder kijken dan alleen zelfonderzoek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo zei het. Groet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
... zij...
Cryofiel
9 jaar geleden
Yep. Ik ben nu eenmaal niet in staat een groot deel van onze kennis terzijde te schuiven. Ik wil alles meenemen, zonder mezelf beperkingen op te leggen.

Antwoorden (3)

Het is toeval dat hij huilt als er iemand overlijdt. Hij huilt omdat hij zijn roedel kwijt is, hij wil iemand bij zich hebben, daarom huilt hij. Overweeg dus niet om de hond hierom weg te doen, dat zal het voor jou en voor de hond onnodig moeilijk maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hallo, eerst en vooral overwegen we zeker niet de hond van mijn schoon ouders weg te doen, in tegendeel we adopteren hem!!! en niet omdat we geloven dat hij bijzondere gaven heeft, maar omdat hij lief is en hij ook van hen was,
de eerste keer dat hij zomaar huilde was hij zeker niet alleen, was bij pa en ma, en begon zomaar te huilen....
pa zei toen zelf dat er iemand in de omgeving ( familie, vrienden, buren,...)zou komen te overlijden, daar de hond zomaar begon te huilen...
en een paar dagen later was hijzelf overleden....
we vonden het eerst toevallig,
maar dan bij ma idem en bij de buurman ook....
vandaar dat we pa zijn gedachte in vraag begonnen te stellen....
en blijkbaar is er zo'n oude gezegde... "sage Donderdag 11 Januari 1973
Als de honden angstaanjagend huilen komt er een sterfgeval"
voor dit alles stond ik daar helemaal niet bij stil...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben blij te horen dat je er niet angstig van wordt en zeker niet van plan bent de hond weg te doen.
Ik moet toegeven, ik heb dat ook wel eens gehoord, dat als honden huilen, er iemand dood gaat. Maar toch zou ik je willen aanraden dit op toeval te houden, vooral voor je eigen gemoedsrust. Stel hij huilt een keer en er gebeurd niets, niemand die je kent gaat dood. Wat dan? Ga je zitten wachten totdat je slecht bericht krijgt? Dat kan zenuwslopend worden. Op den duur ga je erop vertrouwen, als de hond dan een keer een overlijden mist, dan wordt je ermee overvallen, terwijl je gewend was dat je het van te voren wist. Laat je hond je huisdier zijn, niet je waarzegger. Dit is hoe ik erover denk. Doe ermee wat jij denkt dat goed is, maar denk er goed over na.
Er zijn regelmatig berichten dat een hond of ander beest een signaal geeft voordat iemand overlijd. Wellicht dat zij het toch kunnen aanvoelen als er iets fout gaat.

Ik zou er niet van uit gaan dat het andersom werkt, dat de hond er voor zorgt DAT....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet zo dat hij de dood roept, maar dat hij de dood aanvoelt.
Honden kunnen ook epeleptische aanvallen (bijv) aanvoelen voor ze gebeuren, daar worden ze ook vaak voor ingezet bij mensen die dat erg hebben.

Het is dus absoluut niet zo dat als de hond niet in de buurt zou zijn die bewuste persoon niet zou overlijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, 4nne, de hond 'roept' niet de dood maar voelt deze aan. +