Gaan we uit van 50.000 joden in Nederland, 8,5 miljoen christenen in Nederland en 984.000 moslims (aantallen her en der verzameld op internet) dan zijn het meer dan 9,5 miljoen mensen. De meerderheid dus van onze bevolking. (Even los van de vraag 'hoe' dit dan geloofd wordt.)

Maar dat het geloof in het leven na de dood deel uitmaakt van het joodse geloof, het christelijk geloof en de islam wil niet zeggen dat ook in ieders persoonlijk geloof dit als een realiteit wordt beleefd. Ook zijn er zeker mensen met andere levensbeschouwingen die geloven in een leven na de dood, los van de vraag. Dus precies zullen we het nooit weten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder is onze bevolkiing in snel tempo aan het 'verheidensen'. Dat zie je aan allerlei wetten. Het aantal zal dus eerder af- dan toenemen in ons deel van de wereld.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8,5 Miljoen christenen in Nederland, hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@adriaanv leg uit, onze wetten worden steeds anti christelijker?
Computoon
10 jaar geleden
Wat denk je van het legaliseren van euthanasie en abortus? Dat waren eerst strafbare handelingen en nu (met wag zelfbedachte 'zorgvuldigheidseisen' toegestaan. Maar dood ga je, door met voorbedachten rade ingrijpen van de mens (wat we in andere omstandigheden moord noemen). Of wat denk je van de zondagopenstelling van winkels? Het hele idee van zondag is rustdag verdwijnt. Andere mensen moeten werken zonder noodzaak daartoe. Ons land ruilt in snel tempo de christelijke moraal in voor de 'heidense D66-moraal'. Maar als je de geboden van God laat varen, glij je af als samenleving. Dan worden absolute nornen vervangen door tijdgebonden menselijke normen, tot 'alles moet kunnen'. Dit leidt tot niets behalve afzakken. Of zonde, als we dit met een theologisch begrip willen duiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk. Maar of je dat nu afglijden moet noemen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@adriaanv leg uit, onze wetten worden steeds anti christelijker?
Volgens de bijgevoegde link was in 2011 14% van de Nederlanders atheist. Als we ervan uitgaan dat atheisten zeker niet geloven in leven na de dood en de rest van de bevolking (dus de theisten) wel geloven in een leven na de dood, los van welke godsdienst verder wordt aangehangen, christelijk, hindoes, moslim, natuurgodsdiensten etc..., en van een bevolking van 17 miljoen mensen dan zijn er dus 2.380.000 mensen in Nederland die niet geloven in een leven na de dood.