Kan een beschermengel zich zowel zichtbaar als onzichtbaar manifesteren in geval van nood?

Toegevoegd na 1 uur:
Soms komt iemand op de juiste plaats en op precies het juiste moment dat je het nodig hebt, en wat je niet kan verklaren als toeval.
Of dat je zelf onbewust de beschermer bent en zegt: "nou, ik had echt geen seconde later moeten komen", want dan (had tie het niet meer na kunnen vertellen)...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt er maar aan wat jij onder 'beschermengel' verstaat. De fysieke, of de astrale.

Op de fysieke 'beschermengel' heb je zelf al antwoord gegeven.
Vwb de astrale 'versie' is het maar de vraag of hij je mag helpen, zichtbaar of niet. Het ligt in de lijn van je ontwikkeling (en afspraken) of hij je mag bedienen van impulsen of er voor "kan zorgen" dat jou niets ernstigs gebeurd omdat het je tijd nog niet is.
Het zijn maar wat overwegingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.

Andere antwoorden (13)

Ik weet niet hoe het bij anderen gaat. Maar bij mij, als ik hem nodig heb verschijnt hij zichtbaar en geeft hij me kracht en steun om verder te kunnen.

Wat versta jij eigenlijk onder een beschermengel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet alleen een mens, ik weet ook wie hij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je noemt hem waarschijnlijk ook(af en toe)engel?
Ik heb hem nog nooit gezien hoor ,daar ben ik heel nuchter in. Maar wat het is geweest of wie maakt mij niet uit ,er is iets geweest wat mij beschermd heeft ooit in mijn leven .Ik heb daar heel bewust over nagedacht ,toen heb ik mezelf wijsgemaakt dat ik het zelf was die mezelf beschermd heeft. Want ik heb geen engel gezien die ij overeind hield. Ik was het zelf.

Toegevoegd na 31 seconden:
ij= mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een beschermengel krijgt een bekeuring als hij een menselijke zichtbare gedaante aanneemt, voor het laten schrikken van een mens-van-alleen-vlees-en-bloed...

Er bestaat in Beschermengel-land geen nood, wat zou dat dan moeten zijn volgens jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix,ik doe echt mijn best om ook maar ''iets''zinnigs uit je antwoorden te halen maar het lijkt wel of je op een andere planeet woont dan wij''sterfelingen''.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar jij weet dat toch... je snapt me goed, heel goed... wij zijn geen sterfelingen...
AWM
14 jaar geleden
@Taurus: Wij zijn daar te dom voor. Het ligt aan ons.
Er zijn maar weinig genieën die in hun eigen tijd werden begrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE,ik weet het niet!En ik doe ook geen moeite meer om je te begrijpen.Anders krijg ik net zulke kronkels in mijn brein als jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo moeilijk te begrijpen is XiniX nou ook weer niet...
Er zit een duidelijke kern van waarheid verpakt in onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX weet vast waar hij het over heeft, maar mijn ervaring is echt anders :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman... Als het niet in wikiwiki staat, is het onzin....
@Vics... Welke onzin dan?
@Acnaib... Nee is niet zo... Iedereen heeft er wel een, dat weer wel...
@Witchy... Vraag dan maar na bij je eigen beschermengel, die weet het vast wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX: Nou dat stuk over een boete krijgen is toch wel onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Vics... Nee hoor dat is wel gepersifleerd, dat wel, maar als je teveel neemt, wordt het je afgepakt, dat geldt astraal ook zo... Dus klopt toch echt hoor... Gelukkig, maar ook helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Xinix: ja maar dat geld naar mijn idee niet voor beschermengelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"maar dat geld naar mijn idee niet voor beschermengelen", hier spreekt geen weten maar verwarring, je weet het niet, je gist er naar... Het geldt voor alles en iedereen, engelen ook, Goden ook... Iedereen moet verantwoording en de wet is: Neem je teveel, dan wordt het je (weer) afgenomen...
Ik ben hier ook te nuchter voor. Maar als jij er kracht uit put, dan kan je deze kracht gebruiken om jezelf uit een ongemakkelijke situatie te "redden".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beschermengel zit in iemands hoofd, dus kan zich manifesteren hoe diegene dat wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurde wel eens dat op een moeilijk moment iemand binnenstapte en me uit de situatie haalde.
Dat was voor mij het moment van de beschermengel. De onzichtbare bestaat voor mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat in mijn leven hulp komt als ik het nodig heb, om de eenvoudige reden dat ik dat steeds mee maak. Is dat wat je bedoeld met een beschermengel?

Dat je graag een andere baan wil en dat er dan een baan op je pad komt die perfect voor je is en je wordt ook nog uitgekozen. Ik moest geopereerd worden kreeg een ruggeprik en had er eigenlijk al spijt van en werd erg paniekerig toen een hele lieve anestesie assistent bij me kwam zitten en me door de hele operatie heen heeft gesleurd met zijn geweldige zorgen. Het zijn misschien maar kleine dingen, maar ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan.

Voor mij is dat mijn beschermengel die zich manifesteert in geval van nood. Door mensen of situaties op je af te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt hier twee zaken in één vraag.
Aan de ene kant heb je het over beschermengel.. een wezen dat ieder heeft en uit subtiele energie bestaat, je vraagt of die zich kunnen manifesteren in materie... een dichtere energievorm kunnen aannemen. Volgens mij kan dat, er zijn diverse verhalen over.
Maar dit zal alleen gebeuren als er geen mensen in de buurt zijn die 'gestuurd' kunnen worden. Ze zullen ook altijd voorkomen dat de mensen zich er van bewust zijn dat ze geen mens zijn, anders kunnen ze hun werk namelijk niet doen.

Aan de andere kant heb je het over mensen die op de juiste plaats de juiste actie ondernemen. Deze mensen treden dan op als beschermer. Soms uit zichzelf en soms gestuurd door subtiele energieën (gidsen e.d.).

Ik heb als kind eens meegemaakt dat een 'vreemde' hond me naar huis bracht. Ik voelde dat hij er was om me te beschermen, ik was wel een beetje bang voor zo'n grote herder, maar hij bleef op een afstandje, en hield mij in de gaten.
Nu weet ik dat (als er voor mij gevaarlijke mensen waren) het er (voor hen) uit zag alsof die grote herder bij mij hoorde. Ik heb hem daarna nooit meer gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat wat jij bedoelt meer neerkomt op personen die je bijstaan als je dat nodig hebt.
We noemen ze in de volksmond wel "ons beschermengel" maar dit zijn idd gewone mensen die op dat moment ons pad kruisen.
Ze steunen ons op dat moment en leren ons een wijze les.

Wat echter een ware "beschermengel" is, dat is je spirituele gids, die al vanaf je geboorte bij je is.
Elk mens heeft er 1 en sommigen van ons hebben er meerdere.

Deze gidsen zal een ongeoevend persoon niet zozeer zien, maar eerder voelen.
Echter als je een goede verbinding met je gids hebt, zul je hem ook kunnen zien en horen.

Om in contact met je gids te komen kun je ook een medium bezoeken die hierin gespecialiseerd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In geval van nood,noch in geval van groot geluk,heeft zich bij mij ook maar iets gemanifesteerd! Maar dat zal wel komen omdat ik een notoire ongelovige ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beschermengel of ook spirituele gids genoemd, voor katholieken een engelbewaarder, is bij ieder mens aanwezig vanaf de geboorte totaan de dood.
Zijn vaste plaats is meestal rechts, iets schuin achter je.
Soms kan je hem voelen als een soort warmte aan je rechter bovenarm of wang.
Ook kan je het idee hebben dat er iemand naast je zit.
Hij is het bekende stemmetje in je hoofd die zich tussen je eigen gedachte in wrikt.
Hij is diegene, waardoor je soms geheel tegen je eigen gewoonte in iets anders laat doen, b.v. andere weg naar huis, een bus eerder of later nemen, ergens niet naar toe gaan enz.
Sommige mensen kunnen er gewoon mee praten.
Je zult hem nooit zien, teminste die kans is erg klein.
In geval van nood, kan je hem soms voelen, een duw krijgen, tegen gehouden worden enz,
Er zijn hier veel verhalen over bekend.
Het geloven en aanvaarden in je gids, kan soms het contact met hem/haar aanzienlijk verbeteren en is heel waardevol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja , dat kan, als je in nood bent worden je vaak dingen aangereikt... bvb: je rijd land een weg en ziet borden met een naam staan... geregel kom je die naam weer op een ander plek tegen. Je begint er over na te denken... en als je er open voor staat herken je de stem van jouw "beschermengel". Jouw beschermengel heeft zich bij er gemeld en zich zichtbaar gemaakt. De naam op het bord spreekt boekdelen. de stem van je beschermengel begint te praten, samen met jou. Je merkt steeds meer dat je in gesprek gaat met je beschermengel. De aangeboden hulp word steeds duidelijker. Later merk je dat je een bent met je beschermengel. Dan ervaar je dat je je eigen beschermengel bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het zelf al; wat je niet kunt verklaren als toeval.

Toeval bestaat niet en beschermengelen wel.

En je geeft zelf antwoord op je vraag, dus vertrouw eens op je eigen kennis.