Verspreidt de groei van het christendom in de wereld? En waaruit blijkt dat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal eerder afnemen
bamibal
11 jaar geleden
Ik begrijp die zin niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemde zijn
Verspreidt het christendom of
Groeit het christendom
Verspreidt de groei..........???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry, maar moest bij het zien van de foto hier even aan denken.... http://www.youtube.com/watch?v=g93KSIgq_Hg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat circus daarboven is niet het ware christendom!

Antwoorden (5)

het christendom wordt verspreid door de aanhangers van het christendom, die hun inspiratie vinden in de historie van het Christendom of de bijbel. Zij willen die in dialoog met mensen toepassen. Hoe omstreden soms ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is OF 't groeit/zich verspreidt. Niet hoe.
het probleem met deze vraag is dat het niet echt meetbaar is omdat veel gelovigen niet naar de kerk gaan, of niet gedoopt worden.
ook is het zo dat in derdewereldlanden nu veel mensen "christelijk" zijn, maar in werkelijkheid zullen zij elk geloof omarmen wat hun voedsel geeft zoals de christenen nu doen in afrika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kort en herkenbaar samengevat, daar geef ik graag een + voor ;-) Fijne dag nog!
Je vraag roept nieuwe vragen op. Een antwoord zou kunnen zijn"kijk eens naar de kerken in Europa. Er gaan er steeds meer dicht. Een teken dat er iets aan de hand is. Aan de andere kant zoeken steeds meer mensen het spirituele op en worden er op kleinere schaal kerkdiensten gehouden. Bijvoorbeeld bij de mensen thuis. Er is dus wel een duidelijke verschuiving. Maar naar mij inziens is het geen groei voor het traditionele christendom. Hieronder bij het linkje kun je meer info vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede ontwikkeling als mensen zich niet meer laten leiden door machtbeluste organisaties maar hun geloof in persoonlijke kring beleven.
(Als ze dan toch willen geloven, dan liever zo.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het met je eens. Een frisse wind door het oude.
NEE!! Het neemt zelfs af! De kerken raken leeg. Ook in de 3e wereld landen verzetten ze zich tegen de blanke heerschappij en hun blanke religie door naar de islam te gaan. Maar ook in het blanke westen begrijpen de mensen steeds meer dat het geloof in een God uiterst primitief is. Het Universum is de nieuwe God. Het ontstaan van ons sterrenstelsel en de miljarden andere sterrenstelsels die ons Universum rijk is. Wij zijn het Universum dus als je weet hoe het Universum is ontstaan begrijp je ook hoe wij zijn ontstaan en waarom wij doen wat wij doen. Het is de sterkste die overleeft en zo is dat ook op aarde en op elke plek in het Universum. Dat is hard en meedogenloos maar zo werkt het nou eenmaal. Kwestie van accepteren en aanpassen, dan leef je ook in de realiteit en is alles beter te begrijpen. Zodoende hoef je niet naar iets te zoeken en te verlangen wat niet bestaat.. dat geeft een hoop rust in je leven. Hoef je alleen nog bezig te zijn met zaken die er echt toe doen, namelijk water, eten en een dak boven je hoofd regelen, overleven dus.. elke dag weer!

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De herkomst van het Christendom ligt in het Midden-Oosten, als je nu ziet in welke uithoeken van de Aarde je Christenen tegenkomt, dan kun je zeggen dat het Christendom zich heeft en misschien nog steeds verder verspreid. Of het in volume ook toegenomen is weet ik niet. En als dat wel zo is dan kan dat ook door de enorme bevolkingsaanwas komen.