Chinese astrologie, elementen bepaald a.d.h.v. geboortejaar, maand, uur, antecedent. Niet alle elementen aanwezig. Hoe missende elementen compenseren?

Als ik van mijn geboortegegevens de bijbehorende elementen zoek dan krijg ik het volgende:
jaar: aap (metaal)
yang, wit, metaal
maand: konijn (hout)
uur: paard (vuur)
antecedent: konijn (hout)
Maar dat betekend dat ik geen water en geen aarde heb. Dan ben ik niet in balans neem ik aan? Hoe kan ik aarde en water compenseren? Bijvoorbeeld door edelstenen of iets anders. Of kan je het niet compenseren of in balans brengen?

Toegevoegd na 2 dagen:
Antecedent - ascendent ... dingen laat op de avond uit je hoofd opschrijven is niet altijd even slim ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ascendant houdt in; Hoe je overkomt.
Jaardier houdt in; Het karakter in het algemeen.
Element; Heeft een bepaalde invloed op het karakter van de jaardier. Maar ook een bepaald karakter op zich.
Maanddier; Dat is het ascendant bij chinese 'astrologie'

Het wil nog weleens zo zijn dat 'sites over chinese astrologie' meerdere dingen combineren bijv. Chinese met westerse astrologie.
Maar het woord 'astrologie' en 'chinese is niet kloppend, het heeft namelijk niks met sterren kijken te maken. In tegenstelling tot de westerse astrologie.

Er wordt niet gecompenseerd, dan zou je alle gegevens wel weg kunnen gooien, dan ben je beetje van alles. Of eigenlijk alles. Sommige sites doen dit wel, maar ik zou het niet al te serieus nemen.

Door de elementen wordt het karakter iets specifieker, vuur is namelijk een element die sterk aanwezig is bij het karakter van de jaardier. Voor jaardieren is dat dan positief in sommige opzichten. En yang is mannelijk, het negatieve.

{Of het allemaal waar is en klopt met je daadwerkelijke karakter, laat ik achter wegen. Dat is trouwens beter uit te testen bij een ander.En edelstenen dat zou vrij nieuw zijn, volgens mij is dat alleen bij westerse astrologie}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Wel een mooie uitleg van die denkwijze. Edelstenen horen trouwens ook niet bij de westerse astrologie. Het geloof in de kracht/energie van edelstenen heeft een heel andere basis. De combinatie van twee geloven (astrologie en stenen) is pas recent bedacht.
Kristal
12 jaar geleden
Goed uitgelegd! +1

Andere antwoorden (1)

Je hoeft niet te compenseren. Deze gegevens vertellen je alleen wat algemene informatie over je persoonlijkheid, karakter. Dat het ene element sterker aanwezig is dan het andere, wil pertinent niet zeggen dat je niet in balans bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gegevens vertellen je helemaal niets.
Cryofiel
12 jaar geleden
Inderdaad.