Waar kan ik het beste hulp krijgen bij het uitleggen van een droom en/of de symbolen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10078395/__Dromen_in_Kerkrade__.html?p=21,1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shoot! Had ik wel interessant gevonden! Gemist...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het doorgeven, GD

Het beste antwoord

Beelden en gebeurtenissen in dromen staan vaak symbool voor de dingen die in je leven spelen, die op dat moment voor jou belangrijk zijn.

Je kunt het beste met een een goede vriend, vriendin of je partner er over praten. Door dat te doen kunnen de soms diep gelegen betekenissen van je dromen aan de oppervlakte komen en deel uit gaan maken van je werkelijkheid. Je kunt dit doen door simpelweg op een open en onbevangen manier jullie gedachten erover over en weer laat stromen, met respect en zonder oordeel. Laat de ander dan niet meteen definitief bepalen wat de droom betekent en spreek dat eventueel met mekaar af. Alleen *jezelf* weet namelijk de diepere betekenis.
Probeer die dus aan de oppervlakte te krijgen door er gewoon over te praten alsof het de normaalste gang van zaken is.

Bij mij heeft dat wel eens verrassende resultaten gehad en heeft het me belangrijke inzichten opgeleverd over weggedrukte gevoelens, emoties en zelfs toekomstplannen die ik zou willen verwezenlijken.

Ter voorbereiding van zo'n gesprek kun je het beste direct na het wakker worden aantekeningen maken van details, zodat je niets vergeet bij de analyse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn genoeg sites waar je antwoorden kan krijgen over dromen.

http://www.gratisadviseurs.nl/mens-&-maatschappij/paranormaal/droomuitleg.html

http://www.droominfo.nl/

http://www.sterrenpracht.nl/?gclid=CIKc0NTvxqkCFYOJDgodn3PM2A

Er zijn vast ook nog genoeg mensen die consulten geven over droomuitleg, vaak tegen behoorlijke betaling.
Ik ga je geen adressen geven want ik zelf geloof absoluut niet in het uitleggen in algemene termen van dingen die zich specifiek in jouw hersenen afspelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je moslim zou zijn, dan hebben je dromen blijkbaar weer een andere betekenis:

http://www.walidin.com/dromen.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij jezelf. Als ik dezelfde droom zou hebben dan jij, zal ik hem heel anders interpreteren.
Als ik droom over een vroegere kennis kan ik bedenken dat die me veel kwaad heeft gedaan, dus dat ik moet oppassen bij nieuwe vrienden. Als jij droomt over een oude kennis kan het voor jou betekenen dat het tijd wordt voor een feestje
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks aan toe te voegen +!!!
anneliez
12 jaar geleden
Over het algemeen in grote lijnen zijn ze wel gelijk, maar per persoon kan het bij kleine dingen schelen.
Als jij dol bent op erwtensoep, zul je al blij worden als je het ruikt. Als je er ooit ziek door bent geworden, heb je meer kans dat je maag gaat draaien als je het ruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice!!! het is op zoveel manieren toe te passen als je zelf maar wil. niemand kan dit voor je doen, dit doe je zelf. het is enkel een middel om te kijken hoe je het in leven staat en hoe je ergens tegenover staat. de manier van invulling zegt dus meer over iemand als persoon, dan over de droom zelf. en dit is een kant die ik boeiender vind dan het symbolische wat vast zou moeten staan bij elk persoon. zelf denk ik dat die vlieger totaal niet opgaat. +1
Bij mij...

Ik heb ooit eens iemand ontmoet die voor haar beroep dromen uitlegde. Dus misschien in de goudengids, of andere bronnen.
Ik ben haar naam inmiddels vergeten. Het was op een vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je niet zo veel mee. Bij mij? leg dat eens nader uit dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een onder onsje met de vraagsteller. Zozo drie minnen al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat ik redelijk dromen kan uitleggen. "Bij mij" als antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kan het bij mij ook, maar niet op de spirituele manier mocht dit een vereiste zijn.
http://www.goeievraag.nl/vraag/vannacht-gedroomd-wespen-autobus-moest.182501 ik doe het met cold reading en het is echt een eitje, maar dat klinkt meteen een heel stuk minder interessant :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertel eucje ^^
en gj als tegenhanger voor mij een plus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet ik wel weten waar je over droomt hebt gedroomd natuurlijk en welk symbool hierbij naar voren kwam. een helderziende moet het zonder kunnen, maar zover ben ik nog nietttttttt :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(typen valt niet mee)
bedoel dus .... waar je over droomt OFFFF hebt gedroomd (blond zijn valt ook niet mee..... sterker nog, het is soms een nachtmerrie???)
:OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ gd prive berichten zijn er voor onderonsjes. En inmiddels zie ik er al 4-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een normaal verschijnsel hier die minnaars.
je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar licht dan ff fatsoenlijk toe waarom niet. helaas gaat die vlieger hier niet vaak genoeg op. of...... komen alle motiverende minnaars privé binnen bij je GD?
eucje denkt:

bij jezelf. zo hoef het dat van anderen niet in te vullen want alleen jij weet wat er speelt en waar je je mee bezig houdt op het moment.

overigens is info van een ander altijd wel te plaatsen in je eigen plaatje hoor, maar de kans is er wel dat je de spijker mis slaat juist omdat je een manier zoekt om het in te passen.

ik denk dat je het niet moeilijker moet maken dan het is. lang niet alle dromen hebben een betekenis, maar ze kunnen wel degelijk aangeven wat er speelt in je onderbewust zijn en geven hier een draai aan die in eerste instantie heel raar zijn.
puur omdat de logische remmingen er niet meer zijn juist omdát je slaapt.

bij het wakker zijn nemen we veel dingen waar, maar dan we kunnen plaatsen. onze hersenen leggen automatisch verbanden. hierdoor slaan we op wat we kennen, herkennen en dus snappen om die reden. bij het slapen word er niets gefilterd. bij het trippen op lsd is deze filter er ook niet meer. dat is ook de reden dat mensen dingen heel anders zien en beleven.