wat houd scientology in de praktijk in?

ze spreken zelf over een kerk maar ik is het een religie? is er sprake van een god. wie dienen ze tijdens de kerkdienst? en hoe ziet een kerkdienst bij hun er uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.1K

Het beste antwoord

Mensen die de kerk van scientology aanhangen geloven dat 75 miljoen jaar geleden een galactische leider, Xenu, de baas over alle planeten in dit gedeelte van de melkweg. Inclusief de Aarde, die toen Teegeeack heette.

Alle 76 planeten waarover hij regeerde waren overbevolkt. (+/- 178 miljard mensen per planeet). Om daar vanaf te komen, bedacht hij een plan.

Hij riep miljarden mensen op voor inkomstenbelastingsinspectie. In plaats van daarvan kregen ze injecties met een mengsel van alcohol en glycol om hen te verlammen. Daarna werden ze ingescheept in ruimteschepen die sprekend op DC8 vliegtuigen leken (alleen met raketmotoren).

Deze ruimteschepen vlogen toen naar de Aarde waar de honderden miljarden verlamde mensen opgestapeld met werden rond de hellingen van vulkanen. Toen ze klaar waren met het opstapelen, lieten ze waterstofbommen zakken in de kraters van de vulkanen. Xenu liet alle bommen tegelijk afgaan en iedereen stierf.

Omdat iedereen een ziel heeft ('thetan'), was er een truuk voor nodig om zielen ertoe te brengen niet terug te keren. Dus, terwijl er honderden miljarden zielen rondgeblazen werden door de nucleaire stormen, had hij speciale vallen, die alle zielen vingen met electronische stralen.

Nadat hij alle zielen gevangen had, en ze allemaal in kisten verpakt waren, werden ze naar enorme bioscopen gebracht. Daar moesten de zielen dagen doorbrengen met het kijken naar speciale 3D films die ze vertelden hoe het leven moest zijn en een heleboel verwarrende dingen. In de films werden valse beelden getoond en werd verteld dat die God, de Duivel en Christus zijn.

Toen de films afgelopen waren en de zielen de bioscoop verlieten, begonnen deze zielen samen te plakken, omdat sinds ze allemaal dezelfde film hadden gezien, ze dachten dat ze een en dezelfde persoon waren. Ze kleefden samen in groepen van enkele duizenden. Omdat er nog maar weinig levende lichamen over waren, bleven ze bestaan als groepen en woonden in deze lichamen.

Wat Xenu betreft, de Loyale Officiers wisten uiteindelijk zijn regering omver te werpen, en ze zetten hem gevangen binnen in een berg op een van de planeten. Een krachtveld, gevoed door een eeuwige batterij houdt hem daar vast, en Xenu is daar nog steeds in leven.

En zit iedereen vol groepen van zielen, lichaams-thetanen. Wanneer wij een vrije ziel willen worden, dan moeten we al die 'body-thetans' verwijderen, en veel geld betalen aan Scientology om dat te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pzo... naar ik begrijp is xenu het niet linieare wezen wat volgens hun er altijd was? of is hij wel in tijd en heeft hij de aarde geschapen? word xenu aanbeden? en heeft hij geboden opgesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je bron? Ik neem aan dat je het niet zelf allemaal getypt hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het niet langer geleden? Ik meen me te herinneren dat Scientology hun mythos vóór het breedst gedragen oorsprongpunt van dit universum hied - dat Xenu in de zoveel miljarden jaar geleden gerekend moest worden. Dit kan aan mij liggen, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een bizar verhaal, maar het klopt. Als je een vereenvoudigde, maar uiterst correcte versie wilt zoen/horen, dan moet je de Southpark uitzending hierover maar eens opzoeken op youtube.
Er zijn mensen, die dat geloven en hun hele hebben en houwen aan de Scientology club schenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed Tanja, bedankt. Uiterst humoristisch als je de kwestie een beetje kent. De link geeft genoeg over Scientology, maar laat het leuke gedeelte over Travilta en Tom Cruise helaas weg. Dat deel is hilarisch.

Andere antwoorden (2)

Het korte antwoord: Een stel naïevelingen die verhalen van L. Ron Hubbard veeeeeel te serieus nemen. Ze hebben een kerk gesticht en daarmee hoeven ze in Amerika geen belasting te betalen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn nu bezig om mensen te lokken naar een goudbelegginsfonds. Neem maar aan, dat je over een jaar weer hoort van zielige mensen die voor veel geld zijn opgelicht.