Ben ik een wedergeboren Christen?

Een aantal jaren geleden ben ik bekeerd tot Jezus, aansluitend de waterdoop ondergaan en handoplegging voor het ontvangen van de Heilige Geest. Op dat moment echter stond ik niet volledig in geloof. Het was een verstandelijke beslissing. Nu begrijp ik het allemaal pas echt en en sta nu pas in geloof. Mijn vraag is of ik deze handelingen nu in geloof nog een keer kan doen?

een maand geleden
in: Religie
4.2K
TurfGraver
een maand geleden
Als jij je er beter bij voelt.
Hou er rekening mee dat je wellicht later het rationeel bekijkt en inziet dat het allemaal nonsens is.
jc54
een maand geleden
@TurfGraver; Niet iedereen denkt er hetzelfde over als jij. Er zijn (veel) mensen die kracht vinden in het geloof.
TurfGraver
een maand geleden
En dat is prima jc54.
Zolang men geen verschrikkelijke dingen doet in da naam van....
Amadea
een maand geleden
Een doop is éénmalig en blijft altijd geldig. Het hangt ervan af naar welk kerkgenootschap jij gaat, maar bij ons doe je belijdenis wanneer je de gemeente wilt laten weten dat jij werkelijk tot geloof bent gekomen.
erotisi
een maand geleden
Anabaptisme (Grieks ανα (opnieuw, dubbel) + βαπτιζω (dopen), dus "herdopen")[1] is een kerkelijke stroming daterend uit de tijd van de Reformatie. Zij verschilt van andere reformatorische bewegingen doordat zij stelt dat alleen gelovigen gedoopt mogen worden. Omdat destijds iedereen al als kind was gedoopt, betekende het voorbehouden van de doop aan volwassen gelovigen dat men opnieuw gedoopt moest worden. Daarom worden zij ook wel wederdopers genoemd.
AnnBoo8146
een maand geleden
Je kunt je vragen beter stellen aan iemand uit de kerkgemeenschap waar je nu toe behoort, of waar je je nu bij aan wilt sluiten. Iedere stroming in het Christendom gaat anders om met deze rituelen/sacramenten, maar er zijn veel overeenkomsten. Maar het gaat er waarschijnlijk vooral om waar jij je goed bij voelt en wat de kerkgemeenschap daarin voor jou kan doen. Ik wens je heel veel geluk in het vinden van je geloof.
crispy
een maand geleden
Over je hoofdvraag: het gaat in je geloof niet om status. Je bent geen beter mens als je wel of niet wedergeboren bent, het is geen diploma dat je krijgt waarmee je verder kunt.
Voorts over je vragen over opnieuw gedoopt worden: in principe zit je geloof van binnen, en alle rituelen er omheen zijn bijzaak. Dat hoeft allemaal niet, het voegt niets toe aan jouw relatie met God.
HeerVoldemort
een maand geleden
Ik geloof er zelf niet in. Maar als God is, wie Hij zegt dat Hij is, dan kent Hij jouw hart. Dat is voldoende. God is al perfect en Jezus is gestorven voor onze zonden. Romeinen 10:9-11
Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered. Want de Schrift zegt: ‘Wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit.’ Dopen, handoplegging dat heeft Hij helemaal niet nodig, het is God hé.

Antwoorden (1)

Vergeet niet... HET IS EEN GELOOF ..

jij geloof het een, een ander het andere.

En niemand heeft gelijk of ongelijk..

HET IS GEEN WETENSCHAP!

met ander woorden
Op zo'n algemene vraag (oa zonder welk geloof) is geen antwoord te geven
een maand geleden