Zijn er jehova´s getuigen die 1914 niet als datum erkennen van het begin van het einde ?

Als je in JW zendingsmateriaal leest dan kom je die datum 1914 ongetwijfeld tegen. ze dachten eerst dat dit de datum van de armageddon was, later toen dat niet uitkwam werd het het begin van het einde genoemd - hoe lang dat ook moge duren totdat het tot uiting komt. weer later werd het 1975 geloof ik, en nu is er zelfs de datum 2034 genoemd. maar toch als ik wel eens lees in hun zendingsmateriaal dan blijkt 1914 als enigste datum genoemd te worden. ik vraag me af, zijn er Jehova´s Getuigen die NIET die datum of welke andere dan ook NIET erkennen en de vraag open laten, wanneer het (begin van het) einde er komt ?

een jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Ja, die zijn er. De meeste Jehova's getuigen stellen hun verwachtingen momenteel niet op een specifieke datum, maar geloven dat verschillende gebeurtenissen zullen leiden tot het einde, met als hoogtepunt Armageddon.
Armageddon is volgens Openbaring 16:12-16 van de christelijke Bijbel de plaats waar in de Eindtijd alle koningen op aarde bijeen worden gebracht voor "de strijd op de grote dag van de almachtige God".
SimonV
een jaar geleden