Ja. Veel meer. Volgens wikipedia zijn er tussen de 2,5 en 12,7% van de wereldbevolking 'niet gelovig'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het overgrote deel van de mensheid is religieus, al dan niet belijdend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, helaas wel. Ongeveer 16% is ongelovig. (2% daarvan is atheist)

61% is Abrahamitisch en 17% is Dharmisch. De overige 5% zijn de kleine sektarische stromingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het merendeel van de wereldbevolking gelooft ' ergens' in.
Hoe je geloof definieert , is enorm divers. Want dat ' ergens in' is soms zo wanhopig vaag, dat het voor anderen moeilijk als ' geloof' te interpreteren is.
Ik denk dat het bestaan zelf, zoveel vragen oproept, evenals het waarheen en waartoe, die nauwelijks of helemaal niet objectief te beantwoorden zijn, dat mensen zich om een houvast te hebben, dan maar aan de een of andere theorie of bijbel vastklampen.
In de meeste gevallen zal men in de buurt blijven van wat men thuis ( en binnen de omgeving/de cultuur) aan boodschappen heeft meegekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kun je niet beantwoorden omdat geloven en geloven twee is. In Azie gelooft men niet in onze betekenis, men gelooft in rituelen en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar net wat je gelovig noemt, niet alles is bekent dus eigenlijk is iedereen, 100%, gelovig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een mens is een religieus wezen. Religie roept iets in ons op, op wat voor manier dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand is ongelovig.
De een geloof in een god, een ander in een spiritualiteit, of in bijgeloof. Dus iemand die niet in god geloofd, kan nog steeds een uitspraak 'afkloppen'. Dit is ook een geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat doe je zelf al. Niet geloven is ook een geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens. plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje raar. Niet geloven is gelijk aan wel geloven? Interessante vorm van logica.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel simpel. Sommige mensen geloven in een God. Sommige mensen geloven dat scherven ongeluk brengt en sommige mensen geloven dat er helemaal niets is van dat.
Allemaal een vorm van een geloof. Een levensopvatting. Iedereen heeft dus datgene waar hij in geloofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De afwezigheid van geloof kan niet gelijk gesteld worden met geloof. Het is het *niet geloven*, oftewel het ontbreken van geloof, oftewel ongeloof. ---- Verder kan nog onderscheid gemaakt worden tussen rationeel en irrationeel geloof, en rationeel en irrationeel ongeloof. Rationeel geloof is het geloven in iets, wegens aangetoond bewijs. Irrationeel geloof is het geloven in iets, ondanks ontbrekend bewijs. Rationeel ongeloof is het niet geloven in iets, wegens ontbrekend bewijs. Irrationeel ongeloof is het niet geloven in iets, ondanks aangetoond bewijs. ---- Ongeloof behoeft ook geen denkbeelden, geloof wel. Ik heb geen vooringenomen denkbeeld over: - het niet bestaan van een berg van 8 KM mijn buik;
- of het niet bestaan van een hond in mijn grote teen;
- of het niet bestaan van kabouters;
- of het niet bestaan van eenhoorns;
- of het niet bestaan van een auto in de kern van de aarde;
- etc, etc.
De meeste mensen zijn gelovig. Sommige mensen geloven in een god. En sommige mensen geloven in geen god. Maar beide soorten zijn gelovig.

Alleen mensen die weten geloven niet, en dat zijn er maar heel weinig. 0,1% van de wereldbevolking ruwweg geschat gelooft niet, dus 99,9% wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen in het westen zijn ongelovigen. De anderen houden liever hun mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is gelovig. De een geloofd in een God de ander in Niks. Maar ze geloven allemaal. Want niemand weet het zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus ook voor jou ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx Koolwitje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verklaar je nader TrueBeauty.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De afwezigheid van geloof kan niet gelijk gesteld worden met geloof. Het is het *niet geloven*, oftewel het ontbreken van geloof, oftewel ongeloof. ---- Verder kan nog onderscheid gemaakt worden tussen rationeel en irrationeel geloof, en rationeel en irrationeel ongeloof. Rationeel geloof is het geloven in iets, wegens aangetoond bewijs. Irrationeel geloof is het geloven in iets, ondanks ontbrekend bewijs. Rationeel ongeloof is het niet geloven in iets, wegens ontbrekend bewijs. Irrationeel ongeloof is het niet geloven in iets, ondanks aangetoond bewijs. ---- Ongeloof behoeft ook geen denkbeelden, geloof wel. Ik heb geen vooringenomen denkbeeld over: - het niet bestaan van een berg van 8 KM mijn buik;
- of het niet bestaan van een hond in mijn grote teen;
- of het niet bestaan van kabouters;
- of het niet bestaan van eenhoorns;
- of het niet bestaan van een auto in de kern van de aarde;
- etc, etc.
Ligt eraan wat je onder gelovig verstaat. Officieel is Amerika gelovig, maar daar zul je in het dagelijks leven niet veel van merken.