Wat is beter, met geloof leven of zonder een geloof leven?

Ik leef zelf zonder geloof in iets of iemand. Mis ik nu bijvoorbeeld een hoop in mijn leven hierdoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3K

Het beste antwoord

Niemand kan deze vraag voor jou beantwoorden. Heb je het gevoel dat je iets mist? Ja? Dan mis je iets. Nee? Dan mis je niets. Overigens kunnen je antwoorden om deze vraag in de loop van de tijd veranderen. Dat merk je vanzelf. Tegen die tijd kan je hierover ook concretere vragen stellen om antwoorden te krijgen. Enjoy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

Dat kan,, maar dat hoeft niet. je kan een beter mens worden door te gaan geloven in een god. maar dat hoeft niet. Wel kun je een stukje zekerheid missen over wat er na dit leven gebeurt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mis je niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof is het meeste werkzaam in periodes dat het slecht met je gaat om wat voor omstandigheden dan ook.
Of je krijgt hoop op betere tijden maar ook als je geloof vast en zeker is als de situatie tot het einde leidt.

Ergens in spreuken staat
Vele zijn de rampen der rechtvaardigen maar uit allen redt de Here.
om maar aan te geven dat ook een gelovig mindere tijden kent.
Als je lekker in je vel zit zal het wel meevallen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ps 34:20 Talrijk zijn de rampen van de rechtvaardige, maar uit die alle redt hem de HERE; Een site die ik vaak bezoek, waar je Bijbelteksten kan vinden. http://www.biblija.net/biblija.cgi
Er is geen goed of fout.

Er is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat voor veel mensen het geloof een houvast biedt, vooral in moelijke tijden. Het is rustgevend om te weten dat er een reden is voor de dingen die gebeuren, hoe erg ze ook zijn.
Ook in goede tijden kan niet geloven een reden voor onrust zijn. Denk bijvoorbeeld aan de situatie, waar mensen die hun hele leven op orde lijken te hebben, zich ineens gaan afvragen: 'Waar leef ik eigenlijk voor? Wat is de zin van het leven?' Als je gelooft, zul je jezelf deze vraag niet zo snel stellen.
Ik denk niet dat het zo is, dat je iets mist in je leven als je niet gelooft. Wel kun je bijvoorbeeld het christelijk geloof als inspiratie nemen, en simpele regels overnemen als: behandel mensen om je heen op de manier waarop jij behandeld wil worden. Ook liefdadigheid is iets wat in vele geloven wordt gestimuleerd, maar je hoeft natuurlijk niet in iets of iemand te geloven om ook wel eens iets aan liefdadigheid te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mist echt niets.
Geloof kan de beste en de slechtste uit mensen halen dat hoor dagelijks op de nieuws.
Geloof komt uit een behoefte, als je het nodig hebt ga je iets zoeken en zal je ook zeker vinden om in te geloven. Het kan van alles zijn zolang dat je blijft geloven in jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik leef ook zonder geloof
persoonlijk geloof ik dat het wel makkelijker zou zijn als je iets alomtegenwoordig hebt waar je kan op terugvallen
ik mis het soms wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leef vanuit het geloof, en ik denk dat het geloof in 'God veel aan het menselijk leven toevoegt. Ik gun het iedereen, ik word er blij door, krijg zekerheid in onzekere periodes, weet waarom ik leef, heb vertrouwen in het leven.

Die hemel kan me niet zoveel schelen. Er is nog nooit iemand teruggekomen. Daar gaat het helemaal niet om.
Maar dat het leven je gegeven is, en dat het een geschenk is om te waarderen, dat is het bijzondere.

Verder leef ik net als iedereen, ga vaak alleen in gedachten naar de kerk, vind dat wel jammer, want het is best fijn om naar de kerk te gaan.

Veel mensen zoeken, maar God is vlakbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof is in 99,99% een kwestie van opvoeding. Iemand die ongelovig is opgevoed,zal zich daar senang bij voelen,maar iemand die van huis uit gelovig is zal dat ook zijn. Dus,ik denk niet dat één van beiden beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is makkelijk als je alle vragen des levens kunt afwentelen op god, en dan bovendien het geloof zo aan te passen, dat god alles vergeeft.

Zoals de RK geestelijken zeggen: Foei, hij heeft 10 koorknaapjes of koormeisjes misbruikt, maar god zal hem t.z.t. wel vergeven.
Gelovigen slikken zulke onzin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of ontlopen daarmee hun verantwoordelijkheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je scheert nu wel alle gelovigen over één kam. Ik ben zelf geen RK, maar ik denk wel dat er genoeg roomskatholieken zijn die ook HEEL boos op en teleurgesteld zijn in die geestelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach welnee, gelovigen slikken die onzin ook heus niet. Mijn overleden grootvader slikte die onzin al niet nadat hij op het internaat gezeten had. Hij bleef wel z'n hele leven een gelovig man.
Dag raamklaza,

Ik leef van uit het geloof, dagelijks bidden, put daar kracht uit. Mijn leven zou leeg zijn als ik dat niet had.
Ben met geloof opgegroeid, heb dit niet aan de kant gegooid ondanks vele tegenslagen in het leven. Het houd me op de been. Door veel tegenslagen in het leven verander je, een mens kan er milder door worden, je ziel kan sterker worden.

Heb een tegeltje aan de wand hangen waarop staat:

Rondom wie bidden dag aan dag zijn wond'ren die geen oog ooit zag.

Aan jou de keuze, God heeft jou een vrije wil gegeven om een kind van hem te worden, je kan er om vragen of hij in je hart komt wonen, je leven zal verrijken. En Wie oprecht bidt van uit het hart, naar hem zal God horen, Bij God is geen aanziens des persoons.

Psalm 119 : 1 en 2

1 Gelukkig wie de volmaakte weg gaan
en leven naar de wet van de Heer

2 gelukkig wie zijn richtlijnen volgen,
hem zoeken met heel hun hart.

Psalm 119:105

Uw woord is een lamp voor mijn voet,
een licht op mijn pad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je niet gelooft mis je inderdaad iets.

Niet allerlei regeltjes, geboden of verboden o iets dergelijks!

Wat je mist is je redding voor de eeuwigheid ná dit leven.

Nu kun je natuurlijk daar niet in willen geloven, maar de vraag zal altijd blijven of het misschien toch wel waar is en dit ondanks alle negatieve reacties.

Yeshua Massiach ( Jezus Christus ) is de enige die jou kan redden. En alle info over Hem vindt je in de bijbel!!

Wanneer je gaat geloven zul je merken dat het van een voorzichtig geloven zal overgaan in een zeker weten.

Ik bid je de onmisbare zegen toe van onze Heere G'd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen geloof kan ons niet redden, als er geen vruchten van geloof gevonden worden. Aan de vruchten kent men de boom. Matth 17:13-23 Jak 2:14-26
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens .. maar het begint met GELOOF!
Romeinen 1:17
Romeinen 10:10
je zegt .. ik leef en dan de rest etc
jij hebt helemaal geen geloof nodig.. je weet al!
je leeft, wat kun je verder nog geloven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan toch niet geloven wat er niet is,het is beter zonder geloof,GELOOF ME.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mist de steun van een geloof, vooral als je ziek wordt en dood dreigt te gaan. Je mist na het leven een hiernamaals, het geluk om God te mogen aanschouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal een tijd komen dat alle oog Hem zal zien!
voor mij geldt niet dat je door het hebben van een geloof een beter mens bent of een beter leven hebt

het hebben van een geloof kan je tot steun zijn
maar uiteindelijk leef je zelf je leven en neem je zelf beslissingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degenen die geloven hebben het emotioneel wat makkelijker, daar e.e.a. te wijten kan worden aan de god's wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beter met geloof te leven,om de volgende reden:

(Hebreeën 11:6) . . .Bovendien is het zonder geloof onmogelijk [hem] welgevallig te zijn, want wie tot God nadert, moet geloven dat hij bestaat en dat hij de beloner wordt van wie hem ernstig zoeken.

Maar let wel op!:

(Jakobus 2:19-20) . . .Gij gelooft toch dat er één God is? Daaraan doet gij heel goed. En toch geloven de demonen ook en zij sidderen.  Wilt gij echter weten, o ijdel mens, dat geloof zonder werken inactief is?

.....

Geloof zonder werken ,is natuurlijk een 'dood geloof'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies
Met het geloof in jezelf leven is het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven met en zonder geloof is te vergelijken als werken bij een baas en eigen baas zijn.
Bij de een ben je verantwoording verschuldigd aan je baas en bij de ander doe je wat en wanneer je dat wil.
Alleen als de Grote Baas niet accepteert dat je voor je zelf begint, zal je zijn consequenties moeten accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je gelooft wel in iets! Want jij gelooft niet in iets of iemand.
Maar het beste geloof wat er is is het geloven in jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt mijn meninig gevraagd..wel hier is die : BIG TIME!!! Even the Bible say's Eye has not seen, nor ear heard, Nor have entered into the heart of man The things which God has prepared for those who love Him. Cor 2:9... Dus ja VOLGENS MIJ WELLLL! ;) Maar oke..elk met hin ding...doeeeg
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is: een keuze die je zélf gemaakt hebt, en waar je zélf achter staat. Het maakt dan niet uit of de keuze mét of zonder geloof leven is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof in je zelf, leef zoals het hoort, ik ben Christen, dat wil zeggen dat ik geloof in een God die zijn schepping en zijn kinderen lief heeft.
Ik geloof, en heel veel Christenen zullen dat niet met mij eens zijn, dat later God aan mij zal vragen: wat heb je gadaan. en niet: wat heb je geloofd.
Ik wens je succes met je verdere speurtocht.