Zijn er ook gelovige archeologen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het nut van deze vraag? Waarom wil je dit weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het nut van jouw vraag Geertien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...die graven om te bewijzen dat de Bijbel echt gelijk heeft. Er is zelfs een archeologisch boekje dat heet "De bijbel heeft toch gelijk".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Oeroeboeroe
Het nut van mijn vraag is dat ik me dit oprecht afvraag. Want het lijkt me dat je een vraag stelt omdat je het antwoord om een of andere reden wilt weten. Ik wil graag weten waarom de vragensteller het antwoord op deze vraag wil weten, dus ik vraag waarom hij dit wil weten. (dat je ook een vraag kan stellen zonder een antwoord te willen, namelijk een retorische vraag, weet ik ook, maar het lijkt me nutteloos om een retorische vraag te stellen op een site als goeievraag.nl)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, sorry, mijn misinterpretatie. "Wat is het nut van deze vraag?" klonk voor mij als een suggestieve vraag (niet retorisch). Ik dacht dat je bedoelde "Wat is nou in hemelsnaam het nut van deze vraag?".

Het beste antwoord

Niet elke gelovige gelooft stijf dat God elk wezen een voor een gecreeerd heeft. Er zijn er ook genoeg die geloven dat God degene is die het evolutie proces in gang heeft gezet, dus zullen hun vondsten niks af doen aan hun geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, het is OF graven, OF bidden. Dat gaat niet samen.
14 jaar geleden
Maar natuurlijk zijn er archeologen die geloven ook al zou dat tegenstrijdig lijken...

En er zijn archeologen die geloven vandaag of morgen de vondst van hun leven te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar natuurlijk. Alleen omdat je deel uitmaakt van de wetenschappelijke beroepsgroepen betekent niet dat je niet gelovig bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ron Wyatt was er een.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ron_Wyatt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moeten ook positieve bijdragers te vinden zijn, maar dit is inderdaad een voorbeeld. Ik ben niet zo sterk in archeologen, dus kon zo snel niet een voorbeeld bedenken.
Ja, die willen met de schop bewijzen dat de bijbel toch echt gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er.