Wat beteken de kleuren van een WWJD armbandje?

Wat betekenen de kleuren van een 'What wil jesus do?' armbandje ook al weer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

de 'What Would Jesus Do'-armbandjes en andere sieraden en kaartjes etc ... daarvan zijn zoveel verschillende ... ik heb er inderdaad ook ooit één gehad met deze kleuren (van de voorbeeldfoto) maar óók een armbandje van 'WWJD' in camouflagekleuren/legerkleuren. (deze laatste had ik gekregen)
die in het voorbeeld is idd de regenboog(kleuren), dit betekend (voor mij!) hoop/ belofte(n) van God.
Die met de legerkleuren zou ik eerlijk gezegd niet goed weten ... misschien zoiets als .... "je bent in het 'leger' van Gods Koninkrijk" ?!?!?! geen idee eerlijk gezegd ....
Maar elke kleur heeft inderdaad een betekenis evenals de kleurencombinaties ...

wel kan ik een paar linkjes geven met informatie over kleuren in de bijbel algemeen .... niet specifiek over de WWJD-armbandjes enzo ...
Maar dit geeft wel een idee wat de kleuren kunnen betekenen.
wellicht zijn er nog veel meer ... maar deze twee leken mij de meest interessante .... ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Christenen geloven dat de regenboog pas is ontstaan na de zondvloed, God gaf dit als teken van het verbond. in een bijbelse context zou dit me een plausibele uitleg lijken.

"In de Bijbel (Genesis 9) is de regenboog een teken van een belofte van God aan de mensheid. Na de zondvloed beloofde God nooit meer zo'n vloed te sturen om de wereld te verwoesten. Met de regenboog zou God deze belofte bevestigen. In de sacrale kunst worden de sacramenten dan ook vaak met een regenboog afgebeeld.
Omdat de regenboog toen pas voor het eerst verscheen (en ook wegens Genesis 2:5-6) heeft men wel verondersteld dat het bij de zondvloed voor het eerst regende."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Regenboog_(optica)#De_Bijbel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een plusje van mij ;)