Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waaruit komt het (bijbel)verhaal over het openen van de hemelpoort?

Van verhalen als kind meen ik mij een verhaal te herinneren over jezus die na zijn dood het slot van de hemelpoort openden welke sinds het verdrijven van Adam en Eva uit het paradijs gesloten zou zijn. Van alle mensen riep hij eerst zijn vader naar voren om als eerste samen met hem de hemel binnen te treden.

Echter, mij is verteld dat er geen dergelijk verhaal in de bijbel staat, dus waar komt het wel vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik durf niet te beweren dat ik de meest bijbelvaste persoon ben die er rondloopt, al heb ik er aardig wat van meegekregen, maar dit verhaal komt mij absoluut niet bekend voor.

Het zou een zogenaamd apocrief verhaal kunnen zijn (de Katholieke versie van de bijbel kent buiten de Canon enkele apocriefe werken), maar ook iets uit een kinderbijbel ofzo wellicht. Ik kan me echter met de beste wil van de wereld niet herinneren een dergelijk verhaal ooit ergens gehoord of gelezen te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het me ook niet voorstellen hoor, maar je weet maar nooit. Daar zijn hele aparte exemplaren bij, vooral als ze zijn uitgegeven door 1 of ander obscuur kerkgenootschap.
Ik kan je verzekeren dat een dergelijk verhaal niet in de bijbel voorkomt. Dit klinkt voor mij als een verhaal afkomstig uit het boek van mormon. Oftewel, van de mormonen, ook wel 'kerk van jezus christus van de heiligen der laatsten dagen' genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding