Wat staat er allemaal in de Koran?

De bijbel bestaat uit verhalen van Jezus, het goede en oude testament, brieven etc.
Ik vroeg mijzelf af of in de Koran ook zulke dingen staan, en eigenlijk ook wat er in staat?

Toegevoegd na 27 minuten:
nieuwe testament natuurlijk, sorry

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
8.5K

Het beste antwoord

De voornaamste boodschap van de Koran, die bijna iedere bladzijde opnieuw wordt verhaald is deze: diegene die doet wat God wil, die zal in een mooie hemel komen, waar rivieren stromen, diegenen die niet doen wat God wil, die zullen helse pijnen lijden in de hel. Dit wordt op allerlei mogelijke manieren opnieuw verteld. Terloops worden wel de namen genoemd van allerlei figuren uit vooral het Oude Testament, zoals Mozes, Abraham, Isaak, Lot, etc, maar wie dat zijn of wat er met hen is gebeurd, daarover staat in de Koran niets. Dus zonder vooral het Oude Testament, kunnen moslims geen idee hebben wie die mensen zijn. Ook de leefregels van de Koran stemmen heel erg overeen met die van de Joden (OT): geen varkensvlees eten, besnijden, oog om oog tand om tand, etc. Eigenlijk zou je daarom eerst het Oude Testament moeten lezen, dan de Koran, en dan het Nieuwe Testament van Jezus, dat een van totaal andere boodschap bevat, namelijk "heb je naaste lief als jezelf."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, voor zover ik weet staat er in de Koran ook een stuk geschiedenis (waarin Jezus ook wordt genoemd). Verder staan er leefregels en moraliserende verhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, in de Koran staan vrijwel geen verhalen, gedichten, brieven en dergelijke. De inhoud is veel beschouwender / onderwijzender van aard. Er wordt wel verwezen naar verhalen, maar die worden niet verteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de koran is geen verhaal de koran is de tekst die allah ( god ) gestuurd heeft naar de profeet mohammed via de angel Gabriel , wat er allemaal in de koran staat zijn de leef regels voor de muslims, de gebeurtenissen van andere profeten, hoe de volken vroeger tegen de profeten waren en wat met ze toen is gebeurd, hoe sommige mensen niet in god geloven terwijl ze niet om zich heen kijken en bewonderen hoe de hemel is gemaakt hoe de aarde is gemaakt hoe deze wereld is gemaakt, die zullen uiteindelijk spijt krijgen, wil je alles weten over de koran en wat er in staat dan moet je het vooral zelf lezen en geen antwoorden geloven van alle mensen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje contradictie dat je zegt dat je geen antwoorden van alle mensen moet geloven want dan moeten we ook jou antwoord niet geloven. En dat die mensen uiteindelijk spijt krijgen, dat geloof ik niet. Maar ik vind wel dat je het beste antwoord geeft, namelijk dat je de koran vooral zelf moet lezen. Daarom een +
de antwoorden die hieronder worden gegeven zijn in mijn opinie niet gebaseerd op daadwerkelijke kennis, maar slechts wat mensen zelf denken zonder de koran daadwerkelijk te lezen.

om antwoord op uw vraag te geven, zou ik u in eerste instantie adviseren om de koran zelf te lezen. zo kunt u uw eigen oordeel vellen en weet u wat er wel en niet staat in de koran.

de koran is neergezonden als orale traditie (als recitatie) aan de laatste profeet van Allah (God), Profeet Mohamed Vrede en zegeningen zij met hem. aan hem zijn de verhalen in waarheid verteld over de profeten van het verleden omdat er in oude religieuze boeken gelogen is over deze profeten. bijvoorbeeld dat een profeet met zijn eigen dochters heeft geslapen, of dat er een profeet een militair expres heeft uitgezonden zodat hij sterft zodat deze profeet zijn vrouw kon innemen. dit zijn verhalen die in de bijbel staan die gelogen hebben over de profeten. de koran is gekomen om alles recht te zetten naar waarheid. bijna alle verhalen staan er in dus over verschillende profeten en worden verteld naar waarheid. Adam, Nuh (Noa), Abraham, David, Mozes, Isa de zoon van Mariam (jezus). In de koran word duidelijk gemaakt dat deze profeten zijn gekozen door Allah, de God van Abraham, Mozes, Jezus, Mohammed vrede zij met hen allen. en de Quran verteld dat dit vrome godvrezende mensen waren die met een bericht zijn gezonden namelijk; ''O mijn volk, aanbid alleen de enige echte God, Allah. er is voor jullie geen andere god dan Hij''. dit was de kern van de boodschap die alle profeten hebben verkondigd. maar mensen zijn misleid en nemen toch beelden, stenen of sterren ter aanbidding.

mijn oprechte advies aan een ieder die interesse heeft in de Islam en Quran en de waarheid wilt weten. vraag het een Moslim die kennis heeft, of ga naar een moskee in de buurt, en vraag om een Imam zodat je de daadwerkelijke kennis krijgt.

moge Allah ons leiden op het juiste pad.
8 maanden geleden