Waarom zeggen vervolgde christenen wel dat ze in God geloven? Is dat niet dom?

En waarom verstoppen ze ondertussen wel hun Bijbel en houden ze alle samenkomsten geheim?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Antwoorden (4)

Als je ergens heel principieel over bent, dan wil je daar voor uit kunnen komen, of het nu verboden is, of niet. Ze geloven nu eenmaal in god en geloven niet dat ze daar een keuze in hebben, hun geloof is hun waarheid. Ook al is het gevaarlijk, jouw versie van de waarheid schuif je niet zomaar opzij.

De vervolging zit hem trouwens niet in het geloof in god, maar in het geloof in Jezus Christus. De vervolgers geloven ook in god, maar in een iets andere verhaallijn in de mythe: Jezus Christus was volgens hen namelijk niet de zoon van god maar slechts een van zijn profeten, met Mohammed als grootste en ultieme profeet.

Uiteindelijk is de derde variant op het einde van het boek in sommige landen een stuk populairder geworden dan het tweede einde (Jezus als zoon van god) en het allereerste einde (god als wrekende gerechtigheid). Er zijn intussen al weer een heleboel nieuwe eindes aan het verhaal geschreven, maar die zijn nog niet zo populair als versie 1, 2 en 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na de eerste drie delen van wat dan ook wordt het meestal niet veel soeps meer :p.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik vind 'the book of Mormon' wel vermakelijk hoor! En ook L. Ron Hubbard kan er wat van! Het wordt hoe langer hoe meer eigentijdse SF of Fantasy als je ze de kans geeft. Eigenlijk is het ook gewoon FanFic he.
Ze verstoppen hun Bijbel en houden de samenkomsten geheim omdat ze niet opgepakt willen worden want dan is er weer iemand minder die het evangelie kan doorgeven aan 'ongelovigen'.

ALS ze gepakt zijn verloochenen ze niet hun geloof, want dat zou een zonde zijn. Dan komen ze er dus wel voor uit ook om duidelijk te maken waarom ze zijn opgepakt (alleen op basis van hun geloof in Jezus Christus).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vragen over gedragingen van (andere groepen van) mensen gaan mij niet aan. Het antwoord van Jezus was in dit verband daarom ook: “Toen Petrus hem zag vroeg hij Jezus: ‘En wat gebeurt er met hem, Heer?’ Maar Jezus antwoordde: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom. Maar jij moet mij volgen.”
Tja, wat gaat het u aan, volg gij Mij. . . . Maar jouw antwoord is zeer aannemelijk en daarom een +
Christenen worden door onderdrukking steeds sterker in hun geloof , omdat bij hun onderdrukking een enkel woord van God hun moed geeft , hun aards leven is niet belangrijk , want de Bijbel zegt "verzamelt u geen schaten op de aarde maar in de hemel " dus het aardse goed en alles wat nu op aarde is , dat is onbelangrijk , lees het boek van onderstaande schrijver , waarin een moslim tot christen werd bekeert
http://www.kerkinnood.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2315:interview-met-joseph-fadelle-duur-betaald&catid=86:radio&Itemid=147
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het wonder van de kracht van het geloof in Jezus Christus. God geeft de vervolgde christenen zo'n kracht dat ze niet anders kunnen dan voor God uitkomen. Ze houden zo van de HEEre dat ze niet anders kunnen zeggen dat dat ze in hem geloven. Iemand waar van je zoveel houdt, iemand die voor jouw zonden gestorven is, ga je toch niet verlochenen?

Als we zeggen dat we voor deze vervolgde christenen bidden, zeggen ze wel eens: bid niet dat de vervolgingen stoppen, maar bid dat God met ons is. Vervolging, hoe vreselijk het ook is, houdt je meestal dicht bij God.

Hun bidden voor ons, omdat wij zo vrij zijn, dat we denken dat we alles kunnen doen.

Het verstoppen van een bijbel en in het geheim samenkomen is natuurlijk eigenlijk logisch. Het is niet tot eer van God om iedereen bekend te maken dat je een Bijbel hebt, want dan wordt je opgepakt. Hoe moeten anderen dan nog horen van de genade van de HEERE? Hoe kan je uit Gods Woord lezen, en vertroost worden, en leren hoe God te dienen, als je niet in het geheim samenkomsten houdt? Openbaar mag nou eenmaal niet, en dan wordt je opgepakt.

zo heb ik een waargebeurt verhaal gelezen van kinderen! die opgepakt werden omdat je in het geheim een kinderbijbel lazen. Ze moesten 100 keer opschrijven 'Ik haat Jezus". Toen er nog maar een kind niet was opgehaal door hun ouderes zagen ze dat ze allen hadden opgeschreven : "I love Jesus". Ook konden ze zingen in de cel. Wat de liefde en troost en geluk door Christus is niet te omschrijven!

Kijk ook eens op opendoors.nl