Waar worden moslims, joden, agnosten, atheïsten, boeddhisten en zo verder begraven?

Bestaat er met andere woorden iets zoals een moskeehof, synagogehof en zo voort?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Een ieder die overlijd wordt doorgaans gecremeerd, of begraven volgens hun eigen tradities op Algemene begraafplaatsen die niet aan een geloof gebonden is...

En in het meest ongunstigste geval wordt na een jaar of 10 het graf geruimd zonder dat de nabestaanden worden ingelicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geloofsafhankelijk. Hindoes worden gecremeerd. Maar atheisten ed. worden gewoon op een kerh-hof begraven hoor.

De naam is afkomstig vand e tijd dat alle kerkhoven echt een hof bij de kerk waren. Dat is natuurlijk niet meer zo, en is de term begraafplaats beter om het algemeen te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij van alle gezindten die ter aarde besteld worden, gaan terug naar de bron waaruit ze ontstaan zijn: en dat is naar de aarde terug... en dan moet je aarde letterlijk nemen, dus de grond...

Zij die liever gecremeerd willen worden nemen een omweg, die gaan via de lucht terug naar de aarde, en dat is hier ook de grond dus...

Toegevoegd na 18 minuten:
Hoe die gezindten dan hun laatste rustplaats noemen, dat weet ik dan weer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wil je altijd veel te intelligent voordoen, meer dan je bent! Wat voor zever is dit nu. 'Iemand die gecremeerd wordt, gaat via de lucht terug.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is totaal geen antwoord op de vraag, er wordt gevraagd waar mensen begraven worden, niet wat er met hun ziel gebeurt ofzo...
Over het algemeen worden ze(als ze begraven worden) niet verder begraven dan andere overledenen.