Dat gaat prima samen. Als er opdrachten zijn die je niet vind passen bij je overtuiging, dan kun je die weigeren.
12 jaar geleden
Waarom niet,
Christen is niet een heel streng geloof je mag er ook gewoon model bij zijn. En het is ook niet zo dat je net als bij moslims een hoofddoekje op moet waardoor model zijn en je geloof niet echt samen gaan. Maar Christen zijn en model gaan gewoon samen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zeg hier bij niet dat je als moslim geen model kan zijn maar de meeste modellen hebben geen hoofddoekje. En de kans op door braak als model is kleiner dan zonder hoofddoekje.

Toegevoegd na 2 dagen:
Over het algemeen is het christendom niet zo streng geloof maar over het algemeen zouden er geen problemen zijn. En als je vind dat je van god niet op een naaktfoto mag kan je dat weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan heel goed model zijn met hoofddoekje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zag inderdaad ooit een naaktportret van een moslima met enkel een hoofddoekje om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alknobe: dat zal dan toch wel geen echte moslima geweest zijn, want volgens de Islam moet je je lichaam bedekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
och, er is in de koran vast een vers te vinden waar je dat mee kunt goedpraten hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle moslima's dragen een hoofddoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Christen is niet een heel streng geloof '' Niet? Oh? Waarom zijn er dan nog dorpen waar je op zondag ABSOLUUT niet met de auto mag, waar ze geen tv's hebben, vrouwen altijd in rokken lopen, en zondags het liefste 3x naar de kerk gaan??
Is dat niet streng?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ytje: tuurlijk zijn er strenge varianten, zoals in elk geloof. Maar zoals in elk geloof (en elke overtuiging), zijn dat de uitzonderingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
harmien: huh?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo, dat begrijp ik ook wel, maar om dan zo algemeen te zeggen: Christen is niet een heel streng geloof..
Dat is te algemeen. Ze kon beter zeggen: er zijn vele stromingen in het Christelijke geloof die niet zo streng zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
harmien: dat zegt helemaal niks. Onder christenen, joden, en ongelovigen bestaat dat net zo goed, en mishandelaars hebben altijd wel een smoesje waarom het zou mogen.
En je laatste zin snap ik niet, dat is een vreemde aanname van jezelf.
Dat is onmogelijk te beantwoorden. Er zijn zoveel verschillende stromingen die zich allemaal christenen noemen. Bij de gematigde christenen zal het helemaal geen enkel probleem zijn, bij de wat strengere zal het vooral een probleem zijn als het een naakt- of lingeriemodel betreft en wordt het niet gewaardeerd als je op zondag model bent.

De meer orthodoxe (bible belt) christenen in Nederland zullen het absoluut niet goedkeuren. Je moet maar in de zorg of het onderwijs, Voor model worden kun je zelfs uit de kerk en de familie gegooid worden. Dus model worden wordt hier absoluut niet getolereerd; behalve dan natuurlijk als je model-christen wilt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alknobe, al die richtingen noemen zich christenen, dat zeg je goed. Maar ZIJN het ook werkelijk Christenen (volgers van het voorbeeld - model- van Jezus Christus)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach bijbelonderzoekster, iedereen vindt van zichzelf dat zij het ware geloof aanhangen. dus jij bent net zo overtuigd dat jij een werkelijke christen bent als heel veel anderen die zich ook christen noemen maar toch weer hele andere dingen denken en geloven.
Het hangt er nogal vanaf hoe streng de groepering is waar die christen bij aangesloten is. Het laten maken van foto's van je lichaam of het op een podium lopen in uitdagende of weinig verhullende kleding of met een houding die bepaalde gedachten kan oproepen is in evangelische kringen en bij de zwarte kousen echt niet toegestaan. Maar het tonen van bedekkende kleding in normale poses zal geen probleem zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Dat ligt er aan, hoe je én model én christen definieert.
Maar het lijkt me, als je niet in uitersten vervalt, prima samen te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een grijs gebied. Het is maar in welke mate je de bijbel wil volgen en in welke mate je deze letterlijk wilt nemen.

Zo kan je uit Leviticus 19 vers 19: "Leef mijn bepalingen na. Laat je vee niet paren met dieren van een andere soort. Zaai je akker niet in met verschillende soorten gewassen. Draag geen kleren die zijn geweven uit twee soorten garen. "

Halen dat je geen kleding mag dragen met 2 soorten garen. Naar mijn weten zitten er soms wel honderden verschillende garen in zo'n kunststuk.

Poseren met bloot is ook een zonde. Na de zondeval ontdekte adem en eva pas dat ze naakt waren. Dit gaat zover dat sommige Christenen het zelfs te ver vinden gaan dat er naaktschilderijen in publiekelijke omgevingen worden getoond, als het rijksmuseum. Zie de link.

Volgens mij, maar hier heb ik geen bron voor, mag je ook niet andere mannen dan je eigen opwinden. En sommige foto's doen dat wel degelijk.

Concluderend, er zijn genoeg bijbelse redenen tegen (licht seksuele) dingen. Toch is het maar de vraag in welke mate je deze wilt opvolgen en de bijbel wilt zien als iets letterlijks dan wel niet als een boek met zeer mooie verhalen waaruit we veel kunnen leren. Het is dus aan jou om te bepalen of het samengaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie nu pas dat de slogan van goedgelovig.nl is: "het is weer bikinitïjd." Misschien moet het artikel met een korreltje zout genomen worden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar gaat het dan fout?
Waarom niet? Jezus at samen met hoeren en tollenaars, dat geeft wel aan dat hij niemand afwijst om hun beroep. Ik zie dan ook geen enkele reden waarom iemand met welk beroep dan ook geen christen zou kunnen zijn.

Alles waar 'te' voor staat is niet goed, heb ik altijd geleerd. Als christen heb je de opdracht om God op de eerste plaats te zetten in je leven. Alles wat jou daarvan weerhoudt, is niet goed. Maar zoals gezegd: niets wat 'te' is, is goed. Als je teveel TV kijkt, kan dat ook je gedachten dusdanig in beslag nemen dat je nergens anders meer aan toekomt. Een doorsnee ambtenaar kan een workaholic zijn, en dan wordt God ook door je werk van die eerste plaats verdrongen. Datzelfde geldt wanneer je teveel met je carriére bezig bent, wanneer je te hard studeert, wanneer je teveel je vertrouwen stelt op het geld dat je hebt, of wanneer je teveel met je uiterlijk bezig bent. Maar die TV mag er best zijn in jouw leven, het werk mag er zijn, je carriére mag er zijn, je studie en intellect mogen er zijn, en je geld en je uiterlijk evengoed. Alleen niet op die eerste plaats.

Voor sommige christenen zal een keuze voor modellenwerk betekenen dat ze het zichzelf enorm moeilijk maken omdat ze geneigd zijn om zich dan veel te veel met hun uiterlijk en hun carriére bezig te houden. Voor een ander speelt dat amper een rol, en zou een baan in de zorg weer een grote verleiding zijn, omdat ze zichzelf dan zo goed gaan vinden om het feit dat ze anderen helpen, dat ze daar hun houvast in gaan zoeken. Voor een christen gaat het erom dat je doet wat God van je vraagt, en dat kan in elk beroep, en op elke plaats van de wereld. Verder moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken en je niet storten in een wereld waarvan je weet dat voor jou de verleiding groot is dat je er teveel in op zult gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste Lies, ik vind dat je het goed hebt uitgelegd. Een echte Christen stelt God op de eerste plaats. In elke keuze houdt hij of zij daar rekening mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik nam altijd aan dat Jezus omging met tollenaars en hoeren om ze niet "direct" uit te sluiten, zodat ze zich konden bekeren en dan hun volgens de bijbel niet gewenste beroep vaarwel konden zeggen. Ik heb nog nooit van een christen gehoord die prostitutie goedkeurt op basis van dit verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat: volgens mij zeg ik ook nergens dat ik prostitutie goedkeur. Maar natuurlijk kan een prostituee christen zijn, en kan een christen in de prostitutie terechtkomen. Of een christen de bewuste kan maken voor prostitutie is een ander verhaal, persoonlijk lijkt dat me op zijn minst erg twijfelachtig. Maar een model is uiteraard geen prostituee, ik haal dan ook het voorbeeld alleen maar aan om duidelijk te maken dat Jezus niemand afwijst vanwege iemands beroep.
Dat ligt er helemaal aan, wat voor model je bent. Als je christen bent, zegt de bijbel dat je een tempel van de heilige geest bent. een tempel is en blijft een plaats waar God gediend wordt en waar een heilige sfeer heerst. (dat is toch bij alle tempels zo) Nu dan is het zo dat een Christen die in Gods woord geloofd van God zelf een nieuw hart en een nieuwe Geest krijgt Ezechiel 36. Dit betekend dat de Heilige Geest je gaat leren wat God wil. Dan zul je op je eigen manier ontdekken wat God bedoeld met kuis en ingetogen leven. Als je een model wilt zijn dat schaars gekleed is en het lichaam zo bloot geeft dat mannen verleid kunnen worden denk ik dat dit bij een Christen zelf een conflict op gaat leveren. Maar ben je model en show jij de standaard kleding, zodat andere vrouwen deze producten kunnen kopen is dat 'gewoon' werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets is verboden dus op die manier gaat het samen, maar in de bijbel staat dat het niet de bedoeling is dat je ijdel bent. Het lijkt mij heel moeilijk om model te zijn en tegelijkertijd niet ijdel. Er staat ook `Mattheus 6: 25-26. "Weest niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten of drinken, noch voor uw lichaam, waarmee gij u kleden zult. Als je model ben lijkt met mij ook heel moeilijk om je geen zorgen te maken over waarmee gij u kleden zult of wat gij zult eten of drinken..
Daar staat er: (1 korintiërs 15:33)"Misleid uzelf niet: Slechte omgang bederft goede zeden. " In de modellenwereld is het niet zo moelijk om slechte omgang te vinden...
Je mag natuurlijk altijd zelf weten wat je doet en er is niets in de bijbel dat je verbied om een model te zijn. (er zijn vast heel veel christelijke modellen). Maar christen zijn is niet iets wat je "erbij doet", zoals een hobby. Het bepaalt je leven! Dus als je echt oprecht een christen wilt zijn, zul je je moeten afvragen of het verstandig is om model te zijn.