Welke godsdienst hadden pakistanen en bengalen voor dat de Islam was geintroduceerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.4K

Het beste antwoord

Jodendom ontstaan ongeveer 2000 jaar v.Chr.
boeddhisme ontstaat zo’n 400 jaar v.Chr
het Christendom ontstaat bij het begin van de jaartelling.
en de Islam ontstaat ruim 600 n.Chr.
verder bestaan er in die tijd rond het begin van de jaartelling honderd kleine godsdiensten waarvan er veel nu niet meer bestaan. wat de Pakistanen en Bengalen voor geloof er op na hielde voor de Islam, dat waren voornamelijk Boeddhisten en Christenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is wat ik op wikipedia heb gevonden:

Pakistan
Van de bevolking hangt 95% de islam aan, maar ook hindoeïsme, christendom, sikhisme en boeddhisme komen voor.

De meeste Pakistaanse moslims zijn soennitisch in een vaak behoudende en traditionele vorm. Lokale imams en andere geestelijken hebben binnen de stamverbanden vaak enorme invloed.

Ook zijn er vrij veel aanhangers van de Ahmadiyya-beweging, die door de meeste moslims als niet-islamitisch wordt gezien.

Bangladesh
De belangrijkste religie is de islam die door 83% van de bevolking beleden wordt. Het hindoeïsme is met 16% de andere grote godsdienst. Ook zijn er kleine groepen boeddhisten, christenen en animisten.

Het antwoord op jouw vraag staat er niet bij, erg moeilijk te vinden op internet, maar ik weet dat Pakistan vroeger bij India hoorde, en dat het hindoeïsme de belangrijkste godsdienst was. Aangezien het hindoeïsme, sikhisme, boeddhisme en het christendom de andere godsdiensten in Pakistan zijn, ga ik ervan uit dat dit vroeger, voor de islam kwam, belangrijke godsdiensten waren in Pakistan.

Voor Bangladesh hetzelfde; als ik naar de cijfers kijk, denk ik dat het voornamelijk hindoestanen, christenen en animisten waren die er woonden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zesde alinea, eerste zin: "..dat het hindoeïsme ER* het belangrijkst was."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dar ze uit elkaar gingen, juist door de religieuze verschillen.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat was ná de islam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jodendom ontstaan ongeveer 2000 jaar v.Chr.
boeddhisme ontstaat zo'n 400 jaar v.Chr
het Christendom ontstaat bij het begin van de jaartelling.
en de Islam ontstaat ruim 600 n.Chr.
verder bestaan er in die tijd rond het begin van de jaartelling honderd kleine godsdiensten waarvan er veel nu niet meer bestaan. wat de Pakistanen en Bengalen voor geloof er op na hielde voor de Islam, dat waren voornamelijk Boeddhisten en Christenen.
deze vraag is gelijk voor alle landen van de wereld. voordat er sprake was van islam (maar ook van christenen, boedisten, hindoeisten etc) was er veelal sprake van natuurgoden. aangezien er nog veel was wat de mensen niet snapten werden overal goden voor aangesteld. hiermee verklaarden men alle verschijnsels om hen heen. van dood gaan tot vissen in het water. van harde wind en ook van de zon.
de oude grieken, egytenaren, romeinen, germanen en al hun tijdgenoten vonden hierin de basis van hun toenmalige geloof. na het ontstaan van de grote godsdiensten werden veel van deze gebruiken en gewoonten hierin overgenomen.