Krijgt iemand die zich tot de Islam bekeert daarvan een bewijs op papier (getuigschrift)?

Veel bezienswaardigheden in het Midden-Oosten zijn uitsluitend toegankelijk voor Moslims. Hoe bewijs je dat je Moslim bent, al helemaal als je blond met blauwe ogen bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
5.4K

Het beste antwoord

Ja, je kunt bij je lokale imam een in het arabisch gestelde verklaring krijgen dat je moslim bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk! Waasjalaam aleikum!

Andere antwoorden (2)

nee je krijgt geen bewijs ofzo.
mijn buurvrouw had op een gegeven moment een marrokaan ontmoet. later bekeerde ze zich tot de islaam en ging gekleed als een vrouw van dat geloof. boerka hoofddoek weer ik allemaal wat nog meer. ik geloof dat je hoofddoek je geloof laat zien bij een vrouw.
en bij de man de besnijding.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja. als je islaam bent kan je de sprek zeggen die in de koraan staat. niet zoiets als een toverspreuk hoor haha ;-) maar meer iets dat je zegt alleen als is van allah bent.
volgens mij was het iets van allah zal mij ziel reinigen en dan nog iets. ook voor je sterft en je krijgt nog de kracht om deze zin te zeggen ga je alsnog naar de hemel.

Toegevoegd na 2 minuten:
sprek is spreuk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je krijgt geen tastbaar bewijs. Als iemand moslim wil worden dan is er een bepaalde wijze voor (je zegt een aantal keer een formule en doet je plichten thuis en/of in de moskee) en dat is dat.
De reactie dat een man zijn besnijding zou moeten laten zien om een moskee in te mogen is onjuist (natuurlijk).
Als vrouw moet je een hoofddoek dragen als je een moskee binnengaat of je dat buiten gewend bent te doen of niet doet er niet toe. Als een vrouw daar moeite mee heeft kan ze beter een andere attractie opzoeken. Voor een man is er niet zo'n duidelijk uiterlijk kenmerk. Maar uit eerbied en fatsoen zal een man ook kleding dragen die zoveel mogelijk huid en lichaamsvormen bedekt.
Ik denk dat het uit je houding spreekt of je moslim bent of niet. Als je met eerbied naar binnen gaat, rustig bent en je schoenen uit trekt zal het anders zijn dan wanneer je met ontblote armen en benen, heftig pratend en foto's makend de deur binnen stapt.
De islam gaat uit van bepaald soort eerbied voor god, dat men moet uitten door zich o.a. te bedekken met kleding (maar ook door bijvoorbeeld hard te werken, jezelf willen verbeteren en anderen te helpen).