Wat vinden humanisten van abortus?

Voor een essay over de meningen van verschillende religies over abortus.

Toegevoegd na 10 minuten:
In plaats van religies bedoel ik levensbeschouwingen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.6K

Antwoorden (2)

Humanisme is geen religie (hoewel sommige aanhangers zich gedragen als fundamentalisten maar dat is iets anders).
Het humanisme heeft geen officieel standpunt over abortus.
Het recht op zelfbeschikking is wel belangrijk binnen het humanisme. Daardoor zullen veel humanisten abortus niet principieel afwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst is humanisme geen religie, maar een levensbeschouwing!

Humanisten geloven in de mens. Dat de mens in staat is zelf zijn leven in te vullen, zonder goddelijke bijkomstigheid.

De Humanist staat voor menselijke waarden, vrijheid en verantwoordelijkheid en gelooft dat de mens prima in staat is zelf keuzes te maken, du dat geldt ook voor abortus.