Is dit wel een Jehova getuigen?

Ik heb een jongen leren kennen die een jehova getuigen is. Maar hij heeft het nooit over zijn geloof met mij, waarom wil hij me niet bekeren/redden? Dat doen ze normaal toch.

Ook heeft hij overal tatoes, een gouden tand, rookt, drinkt en steelt hij. Hoe kan hij dan een jehovah getuigen zijn?

Hij heeft wel elke zondagbijbel les en gaat soms naar bijeenkomsten.

Ik dacht dat alle jehova getuigen streng waren, is dat dan niet zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Zoals jij hem beschrijft klinkt hij niet als iemand die streng gelooft.

Als je het echt zeker wil weten moet je het aan hem vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

JG praten over jehova als ze lang deuren gaan, maar niet de rest van de dag tegen iedereen die het maar horen wil.

misschien is ie zich aan het bekeren (heeft wel zijn reden natuurlijk) maar een standaard HG is het in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uiterlijk van iemand zegt niets over het feit of iemand wel of niet gelovig zou kunnen zijn natuurlijk. Iemand die steelt, kan zelfs ook nog gelovig zijn. Voor deze mensen heeft de kerk ook iets uitgevonden; biechthokjes en vergiffenis van hun zonden.

Het kan ook zijn, dat hij van huis uit, zo opgevoed is, maar er zelf misschien niet zo zwaar aan tilt. Net als bij andere geloven, heb je mensen die extreem gelovig zijn, en mensen die er misschien helemaal niets mee doen, en gewoon voor hunzelf geloven, en alles wat daar dan weer tussenin zit.

Dat deze jongen zich zo gedraagt kan dus verschillende reden hebben, maar wil niet zeggen dat hij niet in God gelooft. Ook al leeft hij niet naar de regels van zijn geloof.

Over de regel zijn Katholieken en andere geloven ook streng, maar niet iedereen doet er zo "streng" aan mee. De 1 gaat wel naar de kerk de ander niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als veel jongeren krijgt hij dat "geloof" van huis uit opgedrongen.
En is het heel moeilijk om daar uit te stappen, al wil hij dat misschien zelf wel.
Dus doet hij voor voor ouders en gemeenschap mee aan die bijeenkomsten en bijbellessen.
En buiten zijn eigen kring probeert hij juist om zo weinig mogelijk over te komen als iemand die bij die club hoort.

Hij is dus alleen maar in naam jehova getuigen, voor de buhne zoals dat heet, maar niet echt gelovig.