mag iedereen een kroon met 5 punten gebruiken als logo of is dat beschermd?

sommige bedrijven gebruiken een kroon als logo, dat kan met meerdere punten. Volgens mij is de kroon met 5 punten voorbehouden aan het koninklijk huis / koning is dit juist?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Als je het gebruik van de Koninklijke Kroon bedoelt: dat is beschermd. Alleen bedrijven met het predikaat 'Koninklijk' in de naam mogen dat symbool gebruiken.

"Het predicaat Koninklijk is een onderscheiding die kan worden verleend aan verenigingen, stichtingen, instellingen of grote ondernemingen. Het symboliseert het respect, de waardering en het vertrouwen van de Koning tegenover de ontvanger.

Alleen de Koning kan het predicaat toekennen. Het predicaat is strikt op naam en betekent dat de organisatie het predicaat Koninklijk mag toevoegen aan de naam en de Koninklijke Kroon in het logo mag opnemen. In overleg mag soms ook een gestileerde versie van de Koninklijke Kroon in het logo worden opgenomen.

Het grootste verschil tussen het Predicaat Koninklijk en het Predicaat Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier is dat ook verenigingen en organisaties in aanmerkingen kunnen komen voor het voeren van het predicaat Koninklijk."

Toegevoegd na 8 minuten:
De kroon in de afbeelding lijkt me een nepper.
Zie de afbeeldingen bij 'echte' koninklijke bedrijven als Ahold of Peijnenburg.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor dit keurig verwoorde antwoord!
Erg duidelijk en onderbouwd! Grt. Aldert