Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt "Geen" en het nummer D 184a precies in op deze foto van een een historische editie van De Harderwijker?

Hallo,

Ik ben bezig met stamboomonderzoek naar mijn familienaam. Ik ben terechtgekomen op een historische auditie van de krant De Harderwijker van 1934. Hier staat bij het kopje "Plaatselijk nieuws > Ingekomen personen" de naam van mijn oudtante, de zus van mijn opa. Kan iemand mij misschien vertellen wat "Geen" en het nummer "D 184a" betekent, dat achter zb (zonder beroep denk ik) staat?

Alvast bedankt!

De betreffende naam heb ik i.v.m. privacy voor mijzelf even afgeschermd.

Toegevoegd na 11 minuten:
Auditie = editie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen staat voor: niet ingeschreven in een kerkelijk register.
D184a geeft aan om welke straat in Ermelo of welk buurtschap in de omgeving daarvan het gaat. De huizen of gebouwen werden vroeger genummerd in een wijk. Iedere wijk had zijn eigen letter. Het betreft “Paviljoen 1 Juliana” van Groot-Emaus. Blijkbaar was dat familielid verstandelijk gehandicapt en daarom opgenomen in wat toen een 'debieleninternaat' genoemd werd.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat was een ander gebouw. Hier staat een tekening van het paviljoen, oorspronkelijk alleen voor jongens maar later werd besloten dat er ook meisjes in konden komen: http://zoeken.nai.nl/CIS/project/14666

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het betekent: GEEN geloof, bij anderen staat bijv NH (Nederlands hervormd) of Gereformeerde Kerk van GK.

Die D184a heeft te maken met de verhuizing uit Amsterdam denk ik. Mail eens iemand van de gemeente Harderwijk om het te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding