Wat houdt "Geen" en het nummer D 184a precies in op deze foto van een een historische editie van De Harderwijker?

Hallo,

Ik ben bezig met stamboomonderzoek naar mijn familienaam. Ik ben terechtgekomen op een historische auditie van de krant De Harderwijker van 1934. Hier staat bij het kopje "Plaatselijk nieuws > Ingekomen personen" de naam van mijn oudtante, de zus van mijn opa. Kan iemand mij misschien vertellen wat "Geen" en het nummer "D 184a" betekent, dat achter zb (zonder beroep denk ik) staat?

Alvast bedankt!

De betreffende naam heb ik i.v.m. privacy voor mijzelf even afgeschermd.

Toegevoegd na 11 minuten:
Auditie = editie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Geen staat voor: niet ingeschreven in een kerkelijk register.
D184a geeft aan om welke straat in Ermelo of welk buurtschap in de omgeving daarvan het gaat. De huizen of gebouwen werden vroeger genummerd in een wijk. Iedere wijk had zijn eigen letter. Het betreft “Paviljoen 1 Juliana” van Groot-Emaus. Blijkbaar was dat familielid verstandelijk gehandicapt en daarom opgenomen in wat toen een 'debieleninternaat' genoemd werd.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat was een ander gebouw. Hier staat een tekening van het paviljoen, oorspronkelijk alleen voor jongens maar later werd besloten dat er ook meisjes in konden komen: http://zoeken.nai.nl/CIS/project/14666

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het betekent: GEEN geloof, bij anderen staat bijv NH (Nederlands hervormd) of Gereformeerde Kerk van GK.

Die D184a heeft te maken met de verhuizing uit Amsterdam denk ik. Mail eens iemand van de gemeente Harderwijk om het te vragen.