Is het mogelijk om via onderzoek achter je ´roots´ te komen. Dus uit welke streek je komt?

Mijn opa´s vader is namelijk onbekend. Hij is geboren in 1917 en mijn broertje en ik zijn de enige in heel de familie (4 bloedlijnen) met hele donkere ogen. Via allerlei stamboomonderzoek en navraag komen wij er niet achter. Misschien is het te CSI achtig, maar vroeg het me toch af. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Er is een site waar op den duur alle gegevens van de burgerlijke stand komen. Er is wel een wachttijd: 75 jaar na het overlijden, 100 jaar na de geboorte en 50 jaar na het huwelijk worden de gegevens geplaatst. Dus als je de naam van je grootouders weet kun je beginnen. Zie de link.

Toegevoegd na 1 minuut:
En nog niet alle burgerlijke standen zijn up-to-date en/of gedigitaliseerd.