Ik heb door omstandigheden geen baarmoeder meer. Wel nog eierstokken. heb dus wel een eisprong. Zijn mijn eitjes nog bruikbaar voor buiten mijn lijf?

Kunnen mijn eitjes op een of andere manier geprikt worden of uit me gehaald worden zodat ze in het lab bevrucht worden met zaad van mijn vriend? ??
Natuurlijk dan terug te plaatsen in een draagmoeder.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Ja, als je eierstokken nog gewoon eitjes produceren, zijn deze nog te oogsten en te gebruiken. Het hangt wellicht wel een beetje af van de omstandigheden waardoor je je baarmoeder bent verloren. Is dat bijvoorbeeld het gevolg van kanker waarbij je ook chemo en bestraling hebt gehad, dan kan het zijn dat je eitjes ook niet goed genoeg meer zijn. Je zult die draag dus zeker moeten voorleggen aan de fertilisatie-arts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Geen chemo en bestraling.
Heb je enig idee hoe de eitjes te oogsten zijn??? Want via baarmoeder (hals) lukt dus niet meer. Oogsten ze dan uit de eierstokken of eileider?? Via punctie ofzo???
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zul je met de gynaecoloog moeten overleggen ; ik denk dat dat toch gewoon met een kijkoperatie gebeurd, dat kan ik theorie ook door de buikwand. Ik ben geen chirurg, dus daar kan ik niet zo 123 wat van zeggen.