Is het gevaarlijk om zwanger te zijn als je nier aan de verkeerde kant zit?

Bij mij is vastgesteld dat mijn rechternier i.p.v. achterin m`n rug, voorin m`n buik zit. Ik heb laatst een onderzoek gehad met constrastvloeistof dat was een ct scan. Mijn vraag is of het gevaarlijk is om zwanger te zijn als je nier voorin je buik zit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat vraag je aan je dokter . Daar is geen zinnig woord over te zeggen te veel persoonlijke omstandigheden . Succes .
Ritsuka
8 jaar geleden
vraag je behandelend arts in plaats van onbekende mensen op het internet

Antwoorden (2)

Het op de verkeerde plaats zitten van een orgaan wordt ectopie genoemd. Zoals jij het aangeeft is bij jou vermoedelijk sprake van gekruiste ectopie en heb jij een bekkennier. Deze afwijking hoeft geen aanleiding te geven tot klachten. Wel heb je grotere kans op verstopping, infectie en nierstenen. Door zwangerschap loop je de laatste maanden kans dat de nier in de verdrukking komt, en dat zal last geven. De kans op een keizersnede neemt daarmee toe. Maar op die verschijnselen na is het niet gevaarlijk om met een bekkennier een zwangerschap te doorstaan. Google er maar eens op, jij bent lang niet de enige!
Amadea
8 jaar geleden
hoi! Bij mij zit de nier ook in mijn buikholte, maar dat komt omdat het een donornier is. Ik heb aan mijn arts gevraagd of dit problemen oplevert, wanneer het kindje ook in mijn buik groeit tijdens zwangerschap. Volgens mijn arts past het lichaam zich aan en zal de nier iets aan de kant gaan als de baby groter wordt, maar dit kan geen kwaad. Verder maakte ik me zorgen over de bevalling en het persen, of er niet teveel druk komt te staan op de nier. De arts stelde me gerust: het geboortekanaal is een andere weg dan die van de urinewegen, dus wederom niets om me zorgen over te maken! Succes! Ik houdt ook een blog bij over zwanger met donornier, mocht je interesse hebben.