Zijn buikbanden nu wel of niet goed tijdens je zwangerschap?

Ik heb weleens gehoord dat dit niet goed zou zijn omdat je buikspieren hier "lui" van zouden worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Ja klopt die worden lui, alles wat je niet gebruikt atrofieert... Maar als elders schade voorkomen wordt, dan heb je weer geen keus... Dan moet het, maar als je kunt doe het zonder hulpmiddellen, natuurlijk dus zoals het altijd al ging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je buikspieren zijn na de bevalling zowiezo uitgerekt, het kind is er wel uit maar je spieren hebben tijd nodig om terug te trekken. Ik weet nog dat ik na de bevalling wilde omdraaien, dat ging echt niet. Als jij het lekkerder vindt met een buikband, en dan bedoel ik een professionele steunband, moet je dat doen. en anders overleggen met de verloskundige. Die slappe katoenen dingen voor de sier doen wat dat betreft weinig tot niets aan steun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij is ook verteld door de verloskundige dat het niet goed is voor je buik.
Niet doen dan maar......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn ervaring is dat een buikband mijn dikke buik niet op kon vangen en alleen voor de sier er zat(als je die bedoeld)bedoel je die elastieke banden zeg maar dan zullen die je spieren wel doen verslappen denk ik omdat je spieren uitrekken maar niet getraint worden met aanspannen??