Duurt het lang voordat je weer zwanger kunt raken na het gebruik van de prikpil?

Als je een lange tijd de prikpil gebruikt blijkt het als je ermee stopt dat het ook een lange tijd kan duren voordat je weer vruchtbaar bent en zwanger kan worden.. Soms wel een jaar. Maar als je bv een maand bent gestopt en je word weer ongesteld en je hebt onveilige seks.. heb je dan weer kan om snel zwanger te worden.. ben je dan weer vruchtbaar.. Heeft iemand verstand en ervaringen met de prik pil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Na staken van het gebruik zal het enige tijd duren voor de normale ovulatoire cyclus is teruggekeerd (dwz een cyclus met een eisprong). De werking van de prikpil is minstens 90 dagen en is onafhankelijk van de gebruiksduur. Als je weer een eiersprong hebt kun je weer zwanger worden.

Uit onderzoek onder vrouwen met de prikpil is gebleken dat de mediane tijd tot bevruchting 10 maanden (spreiding: 4–31 maanden) is na de laatste injectie en dat het onafhankelijk is van de gebruiksduur. Maar als je dus snel weer een regelmatige eiersprong hebt dan kan het wel sneller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel verschillend per persoon. Mijn vriendin was gelijk na de volgende periode zwanger. Bij een andere vriendin heeft dit iets meer dan een jaar geduurd, dus je kan er niet echt van op aan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor duurt wel eventjes,ik heb zelf ook 3jaar gebruikt nu ben ik 2 jaar geleden gestopt,pas de laatste half jaar ben ik weer begonnen om normaal te menstrueren dus het heeft wel enige tijd geduurd.bij prikpil is dit het geval dat het een langdurige werking hebt.maar ik raad het aan om niet te lang gebruik van maken,,ik heb er spijt van:((

Toegevoegd na 2 minuten:
en met het langdurig gebruik van de prikpil blijft je menstruatie ook weg,voordat ie weer opgang komt en er moet een eisprong plaatsvinden neemt echt tijd,,