Pittig eten zorgt ervoor dat je slijmvliezen geirriteerd raken waardoor het los komt.

Dus op een indirecte manier helpt het om je verkoudheid los te maken zodat je holtes zich kunnen legen. En daarbij werkt wasabi beter dan pepers.

Toegevoegd na 23 seconden:
geirriteerd, moet GEPRIKKELD zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er is geen bewijs dat pittig eten helpt. Je kan wel slijmvliezen wegbranden met peper. En dan heb
Je minder last van verkoudheid. (doet de KNO arts)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, pittige gerechten dien goede dienst bij verkoudheid, door het losmaken van het slijm.

Toegevoegd na 1 minuut:
dien moet natuurlijk zijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, verkoudheid is een virus en gaat niet weg door zeer pittig te eten. Wel krijg je enige verlichting, omdat je neus gaat "lopen" en zodoende minder last van de verkoudheid hebt.