Wat zijn deze rode plekken?

Onder beide oksels heb ik rode plekken zitten. Weet iemand wat dit is? Het doet verder geen pijn

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Ik denk dat je ergens allergisch voor bent en dat dit dan een reactie is op iets of het is iets van uitslag
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit lijkt heel erg op striae. Zit je toevallig in de puberteit, of ben je recentelijk begonnen met krachttraining?
Als je spieren sneller groeien dan de huid, dan krijg je scheuren. Dit zie je ook vaak bij zwangere vrouwen bij de buik, maar dit kan bij ieder persoon gebeuren.

Mijn vriend heeft precies hetzelfde bij zijn oksels, bovenarmen en lies zitten, hij deed zware krachttraining tijdens de groeispurt.
Ik heb het zelf bij de benen en billen zitten, dit kreeg ik toen ik vrouwelijke vormen kreeg in de puberteit.

Volledig normaal dus, hoef je niks aan te doen. Na verloop van tijd trekt het vaak weg naar wit.
Ritsuka
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat het striae is. Ik ben nu namelijk ongeveer 4 maand bezig met krachttraining. De strepen voelen ook niet volledig strak (zoals de huid).blijft het altijd zochtbaar?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En wordt het erger als ik doortrain?
Ritsuka
6 jaar geleden
Als jij zwaar doortraint kan het erger worden ja. En je komt er niet meer vanaf. Het blijft zichtbaar, maar na een paar maanden of jaren trekt het vaak weg naar wit.